Švietimo įstaigų tinklo pertvarka Alytuje grįžo į pradinį tašką: daug triukšmo dėl nieko (13)
Praėjusią savaitę vykusiame Alytaus miesto savivaldybės tarybos posėdyje politikai pritarė Alytaus miesto švietimo tinklo pertvarkai. Jai negailėta vaizdingų epitetų, suabejota, ar tai išvis galima vadinti „pertvarka“, nes jokių pokyčių dokumente nenumatyta. Kai kurie politikai klausė, kas prisiims atsakomybę už visas tas neigiamas emocijas, kurias patyrė mokyklų bendruomenės, ir veltui švaistytą energiją, priešinantis valdžios sumanymams?
Švietimo įstaigų tinklo pertvarka buvo vos kadenciją pradėjusios dabartinės valdžios planuose. Pasiūlymus rengusiai darbo grupei vadovavo Švietimo ir sporto skyriaus vedėjas Vytuolis Valūnas, pertvarkai buvo numatyti keturi esminiai pokyčiai, du iš jų įgyvendinti – Alytaus suaugusiųjų ir jaunimo mokyklos likvidavimas ir Alytaus pedagoginės psichologinės tarnybos perkėlimas į minėtos likviduotos mokyklos patalpas.
Daugiausia triukšmo kilo dėl siūlymo griauti Alytaus Likiškėlių progimnaziją ir vietoje jos statyti naują mokyklą, tačiau po ilgų diskusijų, derybų ir piketų šio plano buvo atsisakyta 2020 metų pradžioje. Tų pačių metų pavasarį fiasko patyrė ir sumanymas „Drevinuko“ mokyklą-darželį pertvarkyti į lopšelį-darželį, o Alytaus „Sakalėlio“ pradinę mokyklą likviduoti, jos mokinius perkeliant į Vidzgirio progimnaziją.
Pirmosios švietimo tinklo pertvarkos siūlymams įgyvendinti pritrūko ir politinės valios, bet buvo sudaryta nauja darbo grupė naujai pertvarkai parengti. Jai vadovavo Alytaus miesto vicemerė Jurgita Šukevičienė, o jos nariais tapo 11 tarybos narių, nes pirmoje darbo grupėje politikai pasigedo atstovavimo. Viena iš esminių šios darbo grupės pasiūlytų pertvarkų buvo Alytaus „Sakalėlio“ pradinės mokyklos likvidavimas, pertvarkant ją į lopšelį-darželį. Numatyta, kad pradžioje mokykla nebekomplektuotų naujų klasių ir palaipsniui būtų likviduota, o jos mokiniai pereitų į Vidzgirio progimnaziją. Kitas siūlymas – reorganizuoti Piliakalnio progimnaziją, perduodant ją Alytaus rajono savivaldybei. Viešojo svarstymo metu šiems siūlymams buvo nepritarta, todėl šie pasiūlymai sprendimo projekte tarybai teikiami nebuvo.
Alytaus miesto švietimo tinklo pertvarkoje, kurią praėjusią savaitę patvirtino taryba, struktūrinių pokyčių nenumatoma. Joje patvirtinti tvarkos aprašai, kaip būtų tikslingai panaudotos bendrajam mokinių ugdymui skirtos patalpos ir parengti ūkio lėšų apskaičiavimo ir skirstymo tvarkos aprašai.
Pagal sprendimo projektą administracijos direktorė iki 2022 metų gegužės 1 dienos turi parengti ir savivaldybės tarybai teikti svarstyti lėšų skyrimo mokykloms iš savivaldybės biudžeto naudojimo tvarkos aprašą. Jis gali lemti, kad tinklo pertvarkos planą reiks koreguoti. Pasak V.Valūno, jei toks planas nebūtų patvirtintas, savivaldybė iš Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos, kai bus skirstomos investicijos, gali nesulaukti paramos, dėl šios priežasties švietimo tinklo pertvarkos planas yra būtinas.
Tačiau patys politikai tokią švietimo įstaigų tinklo pertvarką vertino gana skeptiškai. Pasak tarybos nario Andriaus Jučo, taryba neturėjo jėgos priimti nepopuliarių sprendimų, bet mokinių skaičius nuo 2003-iųjų iki 2021 metų sumažėjo beveik perpus. Jo manymu, sprendimus priimti reikia.
„Tai, ką šiandien priėmėme, negalime vadinti švietimo tinklo pertvarka, o veikiau kosmetiniais sprendimais arba Šriodingerio kate. Su ja fizikos mokslininkas atliko bandymus, katę uždarydamas į dėžę ir, kol dėžės neatidarė, tol katė buvo laikoma ir gyva, ir mirusia. Tokia ir mūsų švietimo tinklo pertvarka – ir gyva, ir mirusi“, – sakė A.Jučas.
Sigitas Leonavičius atkreipė dėmesį, kad panašūs siūlymai dėl švietimo tinklo pertvarkos buvo teikti dukart, tačiau nepriimti, veltui sukelta audra stiklinėje, suskaldyta švietimo bendruomenė, vyko mitingai, buvo daug bereikalingų emocijų, galimo mobingo, psichologinio smurto apraiškų. Jis klausė, ar meras turės drąsos kaip politikas prisiimti atsakomybę už sugadintus žmonių nervus, sveikatą. N.Cesiulis atsakė, kad ateitis parodys švietimo sistemos pertvarkos trūkumus ir privalumus.
Tarybos narys Gediminas Daukšys siūlė pakeisti sprendimo projekto pavadinimą į mokyklų tinklo tvarkymą, nes pertvarkos nematyti, Nijolė Makštutienė siūlė sprendimą pervardyti į protokolą. Jame išdėstyti įsipareigojimai atlikti tam tikrus darbus per ketverius metus.
„Švietimo tinklo pertvarka greit nesidaro. Tai arba politinis sprendimas, arba ji turi vykti natūraliai. O dabar dar artėja rinkimai“, – pastebi Valė Gibienė.
Dėl nesėkmingos pertvarkos padarytos žalos apgailestavo tarybos narys Valerijus Vencius, jam labiausiai gaila, kad nepavyko Piliakalnio progimnazijos perduoti Alytaus rajono savivaldybei. Alytaus miesto vicemerė Jurgita Šukevičienė, vadovavusi antrajai darbo grupei, rengusiai švietimo tinklo pertvarkos planą, pabrėžė, kad privalu vykdyti Vyriausybės nutarimą ir kiekviena savivaldybė turi turėti tokį planą, kad būtų aišku, koks švietimo tinklas išliks artimiausius kelerius metus.
Popierinė "Alytaus naujienos" laikraščio prenumerata
Norėdami užsiprenumeruoti popierinę "Alytaus naujienos" laikraščio versiją rašykite mums el. paštu: skelbimai@ana.lt ir nurodykite savo vardą, pavardę ir adresą, kuriuo turėtų būti pristatomas laikraštis. Kai tik gausime jūsų laišką, informuosime Jus dėl tolimesnių žingsnių.
Komentarai
Palikite savo komentarą
Sildenafil Citrate 100mg…
Komentaras
Sildenafil Citrate 100mg Best Price [url=https://asalasixo.com/]buy lasix[/url] Van Leeuwenhoek gathered specimens widely and observed astutely.
Why this is returned its…
Komentaras
Why this is returned its starting point? Actually I am writer from online law essay help UK agency and due to my work I want to know in detailed.
Tarybos nariui keliami…
Komentaras
Tarybos nariui keliami reikalavimai geriausiai nusakyti sav. Įst. 16 str.. Tik tarybos išimtinė kompetencija tvirtint tarybos strateginius savivaldybės ir jos institucijų planus. Ir atsakomybė už jų pasekmes ir atskaitingumas juos rinkusiems žmonėms. Tad kiekvienas tarybos narys turi sugebėt suvokt vystymo strategijas ir reikalingas pertvarkas. O meras pagal tiesioginę mero kompetenciją sugebėt anakizuot ir teikt pirmas tarybai svarstyt ir tvirtint strategijų ir pertvarkų planus. Ką kitur ir sugeba, o Alytuj kas nors iš tarybos tai bando daryt. O tarybos išimtinė kompetenija reiškia, niekas kiti už juos negali tvirtint. Gali tik jiems siūlyt, o jie? Arba nereaguoja, kiti apsimeta negirdį, kiti šaipos, kiti už neįtinkančius paklausimus kaip dėl aeeodromo.. po teismus būdami politikais gainioja per privačius kaltinimus. Primokėdami advokatei tūkstančius, kad nuslopint keliams neįtiinkančias temas per tūkstantinius ieškinius. Kad kiti matydami vengtų nemaišyt atskirų interesams. Ir tas aišku be dalies teisėsaugos palaikymo negalėtų vyktų. Nes tam reikiaa nepaisyt eilės Konstitucijos straipsnių. Kaip teisėja turi laikytis įstatymų, politiką vertint pagal politikų garbės elgesio Kodekso normas, negalima žemint žmogaus, šaipytis iš atskirų socialinių grupių.. Tad toks ir kaip atviras neteisingumas iš valdžios ką ir apraminti mūbūngai parodė, Alytuj atskiru interesų grupių interesai aukščiau už viso miesto interesus. Nors pagal Konst. 46 str., valdžia turi tarnaut Tautos bendros gerovės lygiui, tai. Alytaus miesto labui seniai turėjo būt atliktos pertvarkos per savivaldą reaguojant į gyventojų skaičiaus mažėjimą, pramonės parkas rurėjo būt perpildytas rimtais užsienio investuotojais, aerodromo 100 ha ..per tarybą turėjo svarstyt kaip geriausia miestui o ne per teismus klampinant praleust brangų laiką, turėjo būt stipriai dirbama per es paramos projektus. -Dabar, viskas idealiai, bet priešingai. Lygiose vietose iš rimtos savivaldos cirkus krečia.
Ir šios kadencijos taryba…
Komentaras
Ir šios kadencijos taryba įrodė, kad. Neatsitiktinai į valdymą nepraleidžia net atskirų partijų deleguotų principingesnių ir gabesnių. Jau įrodžiusių, kad sėkmingai gali stot už miesto interesą, dirbt per es paramos projektus ir vykdyt reformas. O vietoj to skiria vidutinybes, kur tarsi geriau ir nesuvoktų, už ką parašus deda. Tad ir matos apgailėtinos parodijos per tarybą imitavimas, per ką nyksta miestas. O jei ir žadėtas klausimas per taeybą dėl auto mokestinimo miesto centre žlugo ir nėr kam prisimint, kas jį į tarybos lygį iškėlė, čia...Bet, kad ir būsimiems rinkimams turi pretenzijų per kuriuos fiaako šioj kadencijoj - kiek tai gali tęstis? Nuo pat Nepriklausomybės pradžios prasidėjus tradicija neprileist principingesnių ir gabesnių, o orentuotis į kur nesugeba sėkmingai stot už miesto interesą, vykdyt pertvarkų ir sėkmingai dirbt per es paramos projekrus, per tai Alytus nyksta. Didėja erzelynė tarp atskirų interesų grupių dėl miesto likučių silpniausių saskaita. Kad patys kaip nors išgyventų.
Paskutiniai tarybos…
Komentaras
Paskutiniai tarybos posėdžiai kaip be prasmės. Kažkokios kaip bejėgės imitacijos gal tarybos nariams parodyt, kad gal už ką lepinas tarybos narių išmokom. Nors vertinant tarybos veiklos efektyvumą, nesugebama pakilt į rimto miesto rangą. Kažkur bereikšmiai pasierzina ir nėr rimto rezultato.
Kitos savivaldybės didelė…
Komentaras
Kitos savivaldybės didelė dėmesį skiriant darbui su es paramos projektaia. Alytuj net kaip ir ignoruoja šias kompetencijas. Dar gi per praėjusias kadencijas paretinti iš savivaldybės keli tai reti sugebėję. O irtis iš miesto potencialo likučių, reiškia dar labiau alintis. Šioj kadencijoj iš esančių valdžioj per silpni ir vis tiek turi pretenzijų būsimiems rinkimams.
Mero ir savivaldybės…
Komentaras
Mero ir savivaldybės administracijos direktorės postuose su didžiausiom politinėm patirtim. Direktorė užėmus atsakingus postus. Bet štai realiai valdyme silpni, aiškiai trūksta reikiamų ūkinių kompetencijų. Vienok realiai stiprių nei pas socdemus ir konservatorius, turinčių siekių ir būsimiems rinkimams, nesimato. Dar gi tai, kad net valdančios koalicijos partneeius valstiečius aukoja, per tarybą nepraleisdami į dir. pavaduotojo postą deleguoto gan principingo ir kompetentingo valstiečių atstovo rodo. Vengs ir per būsimus rinkimus prasileist stipresnių. Čia ir švietimo reformos imitavimas požymiai, valdantieji bando išlaikyt rinkimams sau palankų elektoratą, nežiūrint kokia kaina.
Kodėl Alytus stagnuoja?…
Komentaras
Kodėl Alytus stagnuoja? Todėl, kad išsirinkome silpną merą, be patirties, be kompetetingos komandos. Gaisras iškėlė ant šakių,o Alytaus aktualijos nuleidžia. Liūdna
Savivaldos ir valdžios…
Komentaras
Savivaldos ir valdžios institucijų yra 3 kontrolės rūšys. Institucinė, parlamentinė ir visuomeninė. Institucinė ir parlamentinė kontrolės silpnos. Visuomenės kaip kur Lietuvoj apsigina. Alytuj ir apraminti mobūngai rodo, net kaip ir slopinami iš visuomenės prasiskverbiantys protestukai. Nors Alytuj visuomenė neturi kur trauktis, nes krauna per kur tik gali..Paslaugų kainų didinimai, net 17 milijonų eurų ieškiniai per šilumos tinklus, apie savivaldybės paskolas tabu, vietoj švietimo pertvarkų atviros stebėsenos..Dar ir reikia sugebėt tokias formuluotes sugalvot ir per tarybą kaip rimtą klausimą svarstyt. Tad po paskutinio tarybos posėdžio aną savaitę tik šį straipsniuką išdryso spausdint. Kiti ir riek nespausdina. Tylu, tarsi nieko nevyksta.
Nesuprantamas tarybos lygis…
Komentaras
Nesuprantamas tarybos lygis. Nes prieš klausimus išnešant svarstyt į tarybos lygį, prieš jie apsvarstomi tarybos komiteruose. Kur komitetai bendrina siūlymus tarybai, svarstyt, ar net neverta. Dėl absurdiškumo. Reiškia rimtoj taryboj komitetai būt vieningai siūlę, svarstyt už šios imitacijos siūlymą atleist iš švietimo skyriaus vedėjo pareigų. Nes sumaišė vaikų darželio lygį su taryba. Tegu atleistas lepinasi savo stebėsenom kiek nori. O ne dešimtmečiais per nedarant švietimo reformos galimai kraut n milijonų nuostolius kartoms. Maža per šilumos tinjlus gaudo teisminius ieškinius 17 milijpnų eurų, tai dar ir per nereformuojamą švietimo sistemą rungtyniauja, kas daugiau Alytui pakraus?
Klausimas merui su taryba,…
Komentaras
Klausimas merui su taryba, kur pagal įstarymus tik jie žmonių rinkti į valdžią. Todėl atsakingi ir atskaitingi. -Ar su tokiais lygiais šaipos iš alytiškių, ar kaip už vaikų darželį laiko? Kieno interesams naudinga tokios imitacijos alinant miesto interesus? Ar saujelei tų, kur gal ir būsimus rinkimus šturmuos geeindami draugeliams išgyvent salygas Alytuj, kitų silpninant? Rimtos savivaldos nesimato, kokių ekonominio efektyvumo tikslų siekia. Jei pagal Konst. 46 str.- valdžia dirba Tautos bendros gerovės lygiui, Alytuj draugeliams? Ar stiprint sau palankių elektoratą per rinkimus? Todėl sistema neprileidžia prie valdymo principingesnių ir gabesnių, kur gali sėkmingai miesto labui sudirbt. Vyrauja taip vadinamas vykdytojų lygis, kur kurt nesugeba. Per tai Alytus ir aminga per savivaldą.
Lietuvoj švietimo reformas…
Komentaras
Lietuvoj švietimo reformas visi pasidarę ir pamiršę. Tik Alytuj todėl, kad rinkdami ir skirdami į postus nepaiso jiems keliamų kompetencijų reikalavimų. Kaip kitur paiso. Kur meras su sav. admūnistr. direktorium turi patys sugebėt tarybai teikt vystymo strageijų ir švietimo ir struktūros pertvarkų planus. O skyriaus vedėjas yra tik vykdytojas, ką taryba su meru nusprendžia. O Alytuj iki šiol patinka save apgaudinėt, erzintis, atsakomybę permest ant iešmininkų. Tad taip ir turi -MONOLITINĖ STAGNACIJA.
Kiek galima imituot švietimo…
Komentaras
Kiek galima imituot švietimo pertvarką? Ne jau už imitacijas mokami neblogi atlyginimai? Kas daros su savivalda Alytuj? Tampa atvirai kaip uždaru dvaru tik sau kaip nors išsilaikyt? Kaip drystama iš valdžios apie didelę bedarbystę kalbėt? Kaip jai švelninti akivaizdžiai neišnaudotas likusis miesto potencialas? Jei miesto labui turi būt pramonės parkas perkrautas rimtais užsienio investuotojais ką kitur pasiekę, Alytuj pustuščias. Aerodromo 100 ha jei greičiau per tarybą sprest miesto labui, įvelta per teismus viliknant ir praleidžiant brangų laiką efektyviai sudirbt. Jei reaguot į gyventojų skaičiaus mažėjimą savivaldybė operatyviai efektyvintų veiklą per švietimo ir struktūros pertvarkas, vilkina laiką imituojant ir didina neefektyvumą. Vietoj kokybės stiprinimo per es paramos projektus atsakingiausiuose postuose kaip mokyklinukai..Toli iki Alytaus vystymo rimtų problemų suvokimo. Jei stengtis, kad alytiškių kišenės pilnėtų, priešingai kaip ištraukt paskutinius per monopolinių paslaugų kainų didinimus, ar papildomus mokesčius. Vietoj to, kad valdyme vyrautų viešas interesas, po atskirom draugelių grupėm kaip patiems išgyvent miesto interesų saskaita. Nepastebėta padangų gausro pradmenys, teismūnis ieškinys 17 milijonų per šilumos tinklus. Bet taryba sugebėjo netvirtint į direktorės pavaduotojo postą valstiečių deleguoto principingo ir kompetentingo. Kurio ir iniciatyvom prieš n metų per teismus sugebėta miesto labui atkovot šilumos tinklų katilinė, ką šie atgal atmetė. O būt prasileidę į šį postą, gal būt radęs argumentų, kad tokių ieškinių nedrystų tvirtint. Trumpiau - ORGANIZUOTI. Preliudija būsimų rinkimų, dar blogiau...tesis šių agonijos dėl paskutinių likučių.