Mik­lu­sė­nuo­se pagaliau iš­as­fal­tuo­tos gat­vės. Ar vi­siems gy­ven­to­jams lem­ta tu­rė­ti van­den­tie­kį ir nuo­te­kas? (3)

Alma MOSTEIKAITĖ, alma@alytausnaujienos.lt
Miklusenai Zi­tos Stan­ke­vi­čie­nės nuotr.
Zi­tos Stan­ke­vi­čie­nės nuotr.
Tik­riau­siai re­tai ku­rio­je gy­ven­vie­tė­je, ypač di­des­nė­je, iš­gir­si, kad yra iš­as­fal­tuo­tos vi­sos gat­vės. Gal­būt sun­ku pa­ti­kė­ti, bet taip yra vie­no­je di­džiau­sių Aly­taus ra­jo­no sa­vi­val­dy­bės gy­ven­vie­čių – Mik­lu­sė­nuo­se (nuotr.), esan­čiuo­se Dzū­ki­jos sos­ti­nės kai­my­nys­tė­je. Čia as­fal­to dan­gą pa­ga­liau tu­ri vi­sos gat­vės. Dabar kai ku­riems šio­s prie­mies­ti­nė­s gy­ven­vie­tė­s žmonėms iš­ky­la klau­si­mas, ar vi­siems mik­lu­sė­niš­kiams lem­ta tu­rė­ti cen­tra­li­zuo­tą van­den­tie­kį ir to­kiu pat bū­du ša­li­na­mas nuo­te­kas.

Kaž­ka­da klaus­ta, ko­dėl as­fal­tuo­ja­ma ta, o ne ana gat­vė

Maž­daug prieš ge­rą de­šimt­me­tį „Aly­taus nau­jie­nų“ re­dak­ci­ja dar su­lauk­da­vo prie­mies­ti­nių Mik­lu­sė­nų gy­ven­to­jų nu­si­skun­di­mų dėl Aly­taus ra­jo­no val­džios ski­ria­mo per ma­žo dė­me­sio šio­je gy­ven­vie­tė­je esan­čioms gat­vėms. Gir­di, čia sta­to­mi nau­ji na­mai, ku­ria­si jau­nos šei­mos, o ne­ma­žai gat­vių – duo­bė­tos, pa­li­jus sun­kiai iš­va­žiuo­ja­mos kaip ato­kia­me kai­me.

Mik­lu­sė­niš­kiai daž­nai klaus­da­vo, ko­dėl as­fal­tuo­ja­ma ta, o ne ana gat­vė. Ne­re­tai įtar­da­vo, kad as­fal­tas klo­ja­mas to­se gat­vė­se, ku­riose gy­ve­na kaž­ko­kie įta­kin­gi ar­ vie­ti­nei val­džiai nau­din­gi žmo­nės.

Šios prie­mies­ti­nės gy­ven­vie­tės gyventojai yra ne vie­ną kar­tą krei­pę­si net į kai ku­rias ša­lies val­džios ins­ti­tu­ci­jas ir skun­dę­si ne­iš­as­fal­tuo­ja­ma vie­na ar ki­ta gat­ve.

Taip pat bū­ta ir ne vie­no at­ve­jo, kai pa­klo­jus as­fal­tą vie­no­je ar ki­to­je gat­vė­je, mik­lu­sė­niš­kiai pa­si­tik­da­vo jo­se per­kirp­da­mi sim­bo­li­nes juos­te­les ir net pa­si­kvies­da­mi į na­mus ar­ba­tos puo­de­liui. Gy­ven­to­jai džiau­gė­si, kad ne­be­rei­kės au­to­mo­bi­liais tran­ky­tis per duo­bes, ne­be­kils dul­kių ka­muo­liai jiems pra­va­žiuo­jant.

 

Gat­vės baig­tos as­fal­tuo­ti pastaruoju metu

Aly­taus se­niū­ni­jos, ku­riai pri­klau­so Mik­lu­sė­nai, se­niū­nas Kęs­tu­tis Tu­my­nas pa­gal ati­tin­ka­mus se­niū­ni­jos te­ri­to­ri­jos do­ku­men­tus su­skai­čia­vo, kiek tiks­liai šio­je prie­mies­ti­nė­je gy­ven­vie­tė­je yra gat­vių. Ogi – 31. Ir šiai die­nai jos vi­sos as­fal­tuo­tos. Toks mik­lu­sė­niš­kiams la­bai svar­bus dar­bas baig­tas pastaruoju metu.

Ka­dan­gi iki tol bu­vo iš­as­fal­tuo­tos pa­grin­di­nės gy­ven­vie­tės gat­vės, beliko as­fal­tą pa­klo­ti ša­lu­ti­nė­se. Kaip an­tai, Vy­nuo­gių, V.Krė­vės, Ber­žų, Bi­ru­tės, Gin­ta­ro, Vyš­nių, Lie­pų, Mai­ro­nio gat­vė­se.

Mik­lu­sė­nų gat­vėms as­fal­tuo­ti pa­nau­do­ti eu­ro­pi­nių fon­dų ir ra­jo­no sa­vi­val­dy­bės biu­dže­to pi­ni­gai.

„Tik­rai tik pa­si­džiaug­ti ga­li­me, kad vie­no­je di­džiau­sių ra­jo­no gy­ven­vie­čių su­tvar­ky­tos gat­vės, įgy­ven­din­tas pės­čių­jų ta­kų tie­si­mo pro­jek­tas“, – sa­kė Mik­lu­sė­nuo­se gy­ve­nan­tis Aly­taus ra­jo­no sa­vi­val­dy­bės ta­ry­bos na­rys Alo­y­zas Ja­ciuns­kas.

Jis gy­rė šios gy­ven­vie­tės jau­ni­mą, mo­kan­tį kul­tū­rin­gai nau­do­tis maž­daug prieš ket­ve­rius me­tus čia įreng­to­mis žai­di­mų aikš­te­lė­mis. Pas­ta­ro­sios iki šiol ne­nu­nio­ko­tos ir la­bai gau­siai lan­ko­mos, ypač įreng­ti kal­ne­liai va­ži­nė­ti ried­len­tė­mis.

Vie­ti­nių pa­ste­bė­ji­mu, pa­va­ži­nė­ti šiais kal­ne­liais at­vyks­ta net jau­ni­mas iš Aly­taus. Mat į Mik­lu­sė­nus iš mies­to va­žiuo­ja Dzū­ki­jos sos­ti­nės vie­ti­nio su­si­sie­ki­mo marš­ru­ti­nis au­to­bu­sas.

 

Van­den­tie­kio ir nuo­te­kų tin­klus de­šimt­me­tį eks­plo­a­tuo­ja „Dzū­ki­jos van­de­nys“

Gat­vės iš­as­fal­tuo­tos, pa­grin­di­nė­se, ku­rio­mis va­žiuo­ja marš­ru­ti­nis au­to­bu­sas, kaip an­tai, Šilt­na­mių, Per­ga­lės, Šer­mukš­nių, Jur­gi­nų, – nau­jai nu­ties­ti ša­li­gat­viai. Re­gis, prie­mies­ti­niai Mik­lu­sė­nai tu­ri vi­są svar­biau­sią in­fra­struk­tū­rą.

Ta­čiau kai ku­riems šios gy­ven­vie­tės gy­ven­to­jams da­bar iš­ky­la klau­si­mas, ko­dėl ne vi­si ga­li nau­do­tis cen­tra­li­zuo­tu van­den­tie­kiu ir to­kiu pat bū­du ša­li­na­mo­mis nuo­te­ko­mis. Juk tai la­bai svar­bu puo­se­lė­jant ap­lin­ko­sau­gi­nes ir eko­lo­gi­nes ver­ty­bes.

Cen­tra­li­zuo­to van­den­tie­kio ir to­kiu pat bū­du ša­li­na­mų nuo­te­kų tin­klus iki 2013 me­tų eks­plo­a­ta­vo Aly­taus ra­jo­no sa­vi­val­dy­bės įmo­nė „Sim­no ko­mu­na­li­nin­kas“. Ka­dan­gi Aly­taus mies­to sa­vi­val­dy­bės kon­tro­liuo­ja­ma ben­dro­vė „Dzū­ki­jos van­de­nys“, vyk­dy­da­ma Eu­ro­pos Są­jun­gos fon­dų 2007–2013 me­tų pro­gra­mos fi­nan­suo­ja­mą pro­jek­tą Mik­lu­sė­nuo­se pa­klo­jo 5,54 ki­lo­met­ro van­den­tie­kio ir 8,17 ki­lo­met­ro nuo­te­kų tin­klų, pa­sta­tė 4 nuo­te­kų siur­bli­nes, Aly­taus ra­jo­no sa­vi­val­dy­bė pen­ke­rių me­tų lai­ko­tar­piui šiai mies­to van­den­tie­ki­nin­kų įmo­nei per­da­vė eks­plo­a­tuo­ti vi­sus prie­mies­ti­nė­je gy­ven­vie­tė­je esan­čius mi­nė­tus tin­klus.

Nau­jai van­den­tie­kio ir nuo­te­kų tin­klai tuo­met bu­vo nu­ties­ti vi­so­se gat­vė­se, kur sto­vė­jo gy­ve­na­mie­ji na­mai.

Šių tin­klų per­da­vi­mo su­tar­tis bu­vo pra­tęs­ta 2018-aisiais dar pen­ke­rių me­tų lai­ko­tar­piui ir bai­gia ga­lio­ti at­ei­nan­čių me­tų rug­sė­jį. O iš vi­so „Dzū­ki­jos van­de­nys“ da­bar Mik­lu­sė­nuo­se eks­plo­a­tuo­ja 8,96 ki­lo­met­ro van­den­tie­kio, 13,291 ki­lo­met­ro nuo­te­kų, 0,97 ki­lo­met­ro pa­vir­ši­nių ar­ba lie­taus nuo­te­kų tin­klų ir 5 nuo­te­kų siur­bli­nes.

Kaip tei­gė šios ben­dro­vės Eko­no­mi­kos ir plėt­ros de­par­ta­men­to va­do­vas To­mas Va­lat­ka, Mik­lu­sė­nuo­se nau­jai nu­ties­tus van­den­tie­kio ir nuo­te­kų tin­klus no­rė­ta ati­duo­ti eks­plo­a­tuo­ti Aly­taus ra­jo­no sa­vi­val­dy­bei, ta­čiau su tuo ne­su­ti­ko Ap­lin­kos pro­jek­tų val­dy­mo agen­tū­ra, per ku­rią bu­vo skir­tas eu­ro­pi­nis fi­nan­sa­vi­mas. O da­lį tin­klų pa­li­kus eks­plo­a­tuo­ti „Sim­no ko­mu­na­li­nin­kui“, ki­tą da­lį ati­da­vus „Dzū­ki­jos van­de­nims“, bū­tų ki­lę ne­ma­žai nesu­si­pra­ti­mų.

 

Bė­da Nau­ja­ku­rių gat­vė­je

Mik­lu­sė­nuo­se gy­ve­na maž­daug 1 tūkst. žmo­nių, čia yra per 360 na­mų val­dų.

„Dzū­ki­jos van­de­nys“ čia tu­ri 333 abo­nen­tus, be­si­nau­do­jan­čius cen­tra­li­zuo­tu van­den­tie­kiu ir to­kiu pat bū­du ša­li­na­mo­mis nuo­te­ko­mis. Prak­tiš­kai vi­si – in­di­vi­du­a­lių na­mų gy­ven­to­jai ir tik ke­le­tas ju­ri­di­nių as­me­nų.

Tai liu­di­ja, kad be­veik vi­si mik­lu­sė­niš­kiai nau­do­ja­si šia „Dzū­ki­jos van­de­nų“ pa­slau­ga. Tik ma­ža jų da­lis tu­ri vie­ti­nį van­den­tie­kį ir ka­na­li­za­ci­ją.

Bent da­bar dėl cen­tra­li­zuo­to van­den­tie­kio ir nuo­te­kų tin­klų di­džiau­sių bė­dų esa­ma Nau­ja­ku­rių gat­vė­je.

Šios gat­vės, tu­rin­čios iki de­šimt in­di­vi­du­a­lių na­mų, gy­ven­to­jai nie­kaip ne­ga­li to­kia pa­slau­ga pa­si­nau­do­ti iš ar­ti­miau­sių gat­vių, ku­rio­se nu­ties­ti van­den­tie­kio ir nuo­te­kų tin­klai. Mat Nau­ja­ku­rių gat­vė yra že­miau šiuos tin­klus tu­rin­čių gat­vių ir no­rint, kad jos gy­ven­to­jai ga­lė­tų nau­do­tis mi­nė­tais tin­klais, rei­kia sta­ty­ti nau­ją nuo­te­kų siur­bli­nę.

Kai 2010–2011 me­tais Mik­lu­sė­nuo­se pa­gal eu­ro­pi­nį pro­jek­tą bu­vo tie­sia­mi van­den­tie­kio ir nuo­te­kų tin­klai, pa­gal „Dzū­ki­jos van­de­nų“ pa­teik­tą in­for­ma­ci­ją Nau­ja­ku­rių gat­vė­je gy­ve­na­mų­jų na­mų ne­bu­vo, tad ir šie tin­klai ne­bu­vo klo­ja­mi.

Bent jau da­bar van­den­tie­ki­nin­kų įmo­nė jų plėt­ros Mik­lu­sė­nuo­se ne­pla­nuo­ja.

„Dzū­ki­jos van­de­nų“ Eko­no­mi­kos ir plėt­ros de­par­ta­men­to di­rek­to­riaus T.Va­lat­kos tei­gi­mu, gal­būt tai ga­lė­tų spręs­ti Aly­taus ra­jo­no sa­vi­val­dy­bė, or­ga­ni­zuo­da­ma nuo­te­kų siur­bli­nės sta­ty­bą, kad Nau­ja­ku­rių gat­vės gy­ven­to­jai ga­lė­tų pri­si­jung­ti prie van­den­tie­kio ir nuo­te­kų tin­klų.

Kaip sa­kė Aly­taus ra­jo­no vi­ce­me­ras Au­ri­mas Trun­cė, šiuo me­tu ren­gia­mas sa­vi­val­dy­bės at­ei­nan­čių me­tų biu­dže­to pro­jek­tas, į ku­rį pla­nuo­ja­ma įtrauk­ti Mik­lu­sė­nų gy­ven­vie­tės van­den­tie­kio ir nuo­te­kų tin­klų plėt­rą.

Vi­ce­me­ras pa­brė­žė, kad tik biu­dže­to svars­ty­mo me­tu ga­vus ra­jo­no sa­vi­val­dy­bės ta­ry­bos pri­ta­ri­mą šiai plėt­rai, pla­nuo­ja­ma pra­dė­ti van­den­tie­kio ir ka­na­li­za­ci­jos tin­klų pro­jek­ta­vi­mo dar­bų pir­ki­mo pro­ce­dū­ras.

 

Ar pa­ju­dės nuo­te­kų rei­ka­lai pas Ne­mu­no gat­vė­s gyventoją?

Jau daug me­tų cen­tra­li­zuo­tai ša­li­na­mų nuo­te­kų pa­slau­ga ne­ga­li nor­ma­liai nau­do­tis vie­nas Ne­mu­no gat­vės gy­ven­to­jas, tu­rin­tis ne­ga­lią. Pa­si­ro­do, da­lis nuo­te­kų tra­sų yra pri­va­čio­je val­do­je, vi­siš­kai ne­su­pran­ta­ma, kaip taip ga­lė­jo at­si­tik­ti, ir ji ge­rai ne­su­jung­ta su ben­dra tra­sa. Tad Ne­mu­no gat­vė­je gy­ve­nan­tis žmo­gus dėl už­si­kem­šan­čios ka­na­li­za­ci­jos na­muo­se pri­vers­tas ken­tė­ti ne­ma­lo­nius kva­pus, kar­tais net ap­sė­mi­mus.

Šią Ne­mu­no gat­vės gy­ven­to­jo bė­dą ban­dė spręs­ti anks­tes­nė ra­jo­no val­džia, bet jos įveik­ti ne­pa­vy­ko.

Pa­sak Aly­taus ra­jo­no sa­vi­val­dy­bės ta­ry­bos na­rio mik­lu­sė­niš­kio A.Ja­ciuns­ko, bū­ti­na dar kar­tą ieš­ko­ti bū­dų pa­dė­ti Ne­mu­no gat­vės gy­ven­to­jui, ne­ga­li taip bū­ti, kad pro­ble­ma ne­iš­spren­džia­ma ir žmo­gus na­muo­se tu­ri ken­tė­ti ne­ma­lo­nius kva­pus, bai­min­tis už­sė­mi­mo.

Aly­taus ra­jo­no vi­ce­me­ras A.Trun­cė tvir­ti­no, kad at­si­žvel­giant į gy­ven­to­jų pra­šy­mus, Nau­ja­ku­rių gat­vės pra­džio­je bus įreng­tas ke­lio žen­klas „Ak­la­ke­lis“, Pu­ti­nų, Bo­čių, Jur­gi­nų ir Na­vic­kų gat­vė­se – ke­lio žen­klai „Ri­bo­to grei­čio zo­na 30“, o Pu­ti­nų gat­vė­je – pa­pil­do­mi švies­tu­vai.

    Komentarai


    Palikite savo komentarą

    Ribotas HTML

    • Leidžiamos HTML žymės: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
    • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
    • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

    Komentaras

    dar daug gatviu neturi asfalto tik zvyrkelius o Miklusenai greitai taps miestu o Alytus taps dideliu baznytkaimiu kur bus tik zvyro gatves ir bus galima vazinet su arkliais nes jei pravaziuoja su masina per Alytaus zvyrkelius tai buna stulpai dulkiu net lango neina atidaryt per dulkes

Kiti straipsniai