Naujoji Alytaus švietimo pertvarka: „frankenšteinas“ ar pavyzdys visai Lietuvai? (7)

Saulė Pinkevičienė, saulepinkeviciene@alytausnaujienos.lt
Meilė Platūkienė
2025-ųjų metų pradžia Alytaus lopšelių-darželių bendruomenėms atnešė daug nerimo. Vakarais įstaigose vyksta susitikimai su švietimo valdininkais, šie įtikinėja tėvus ir darbuotojus, kokia naudinga bus naujoji švietimo įstaigų tinklo pertvarka.

Frankenšteinas“ (dirbtinai sukurta pabaisa – S. P.), kokio Lietuvoje nėra“, – darinį, kai šešis lopšelius-darželius siūloma prijungti prie pradinių mokyklų ir progimnazijų, pavadino Povilas Labukas, viešai pareiškęs, kad jis, kaip tarybos narys, iki šiol nėra matęs skaičiavimų, kiek lėšų sutaupytų pasiūlyta pertvarka. Pasigendama duomenų ir apie naudą prieš metus įvykusio trijų darželių ir mokyklų sujungimo, dėl kurio iki šiol nesibaigė Vidzgirio mokyklos ikimokyklinio ugdymo skyriumi tapusio „Drevinuko“ teisminiai ginčai su savivaldybe dėl teisės likti savarankiška įstaiga. 
 

„Darželis universitetu netaps“

Kokia švietimo pertvarka pasiūlyta šįkart? Alytaus miesto savivaldybė parengė Bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos 2021–2025 m. bendrojo plano pakeitimo projektą, kuriame numatyta, kad prie Alytaus Senamiesčio pradinės mokyklos bus prijungtas lopšelis-darželis „Pušynėlis“, prie Piliakalnio progimnazijos (kuri jau sujungta su „Nykštuko“ darželiu) – dar ir kitoje Nemuno upės pusėje esantis lopšelis-darželis „Girinukas“, prie Dainavos progimnazijos – lopšeliai-darželiai „Saulutė“ ir „Pasaka“, prie „Volungės“ progimnazijos – lopšelis-darželis „Volungėlė“, o prie Panemunės progimnazijos – lopšelis-darželis „Putinėlis“.

„Darželiai ir bendrojo ugdymo mokyklos – du skirtingų pastangų ir dėmesio reikalaujantys švietimo įstaigų tipai. Alytuje ankstesnių pertvarkų metu buvo garsiai kalbama, kad mokykla-darželis yra brangiausiai kainuojantis organizacijos tipas, o dabar visos įstaigos taps darželiais-mokyklomis. Tai, kad visada kalbama taip, kaip tuo metu naudingiausia pertvarkos iniciatoriui, rodo mūsų miesto švietimo vedlių strateginio mąstymo trūkumą, pertvarka vyksta saviveiklos būdu“, – kritiškai pasiūlytą pertvarką vertina kelių lopšelių-darželių vadovės (jų prašymų pavardžių neįvardijame), pastebinčios, kad „darželis, prijungtas prie universiteto, universitetu netaps.“

Už ir prieš

„Esminis skirtumas tas, kad visi, kurie dabar emocingai diskutuoja apie pasiūlytą pertvarką, kalba teoriškai, o mes – faktų kalba, nes jau turime patirties. Įstaigos bendruomenė pasisako už pasiūlytą prijungimą, matome tokios pertvarkos prasmę, patyrėme, kad ji gali būti sėkminga“, – sako  Piliakalnio progimnazijos, prie kurios siūloma prijungti lopšelį-darželį „Girinukas“, direktorė Daiva Rekštienė. Jos manymu, bendrystė yra įmanoma, net jei siūloma prijungti įstaiga yra kitapus Nemuno. „Pavyzdžiui, turime pagal visus reikalavimus įrengtą sensorinį kambarį, kuriuo galės naudotis ir mažieji „girinukai“, o mes lankysimės jų baseine“, – sako įstaigos vadovė.

Vakar, kol šis straipsnis buvo rengiamas spaudai, redakciją pasiekė lopšelio-darželio „Girinukas“, adresuotas merui ir miesto savivaldybės tarybai, kurį pasirašė per du šimtus įstaigos bendruomenės narių. Jame kategoriškai nepritariama pasiūlytai pertvarkai, motyvas – tokia, kokia ji siūloma, neatitinka nei bendruomenė poreikių, nei Švietimo įstatymo ir kitų teisės aktų.  

......

Daugiau skaitykite laikraščio „Alytaus naujienos“ 14070-ajame numeryje.

Geriausias, pigiausias būdas laikraštį skaityti yra jį užsisakyti. Prenumerata – čia.

© Publikacijų autorystė yra saugoma ℗ Perpublikavimas žiniasklaidoje griežtai draudžiamas

 

 

 

    Komentarai


    Palikite savo komentarą

    Ribotas HTML

    • Leidžiamos HTML žymės: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
    • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
    • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

    Komentaras

    Šaunuoliai Alytiškiai. Laikykitės, nes sugriaus ir paskutinius švietimo pagrindus. Visos šitos reformos daromos iš neturėjimo ką veikt. Viskas veikia puikiai, bet matyt kažkam reikia parodyt, kad dirba, nors tai ne darbas, tai griovimas!!!

    Komentaras

    maqno nuomone tai Girinuko prijungimas yra plano ,kaip pagerint Piliakalnio ivaizdi dalis.minetoje mokykloje nelabai kas pasikeite nuo 4 vidurines su internatu laiku.Gaila kai tokiais metodais bandoma gelbetis.

    Komentaras

    Gaila pirmiausia vaikų, priešmokyklinukus išvarė iš darželių į mokyklą, ir kokia ta nauda, pvz. Piliakalnio mokyklos vargšai vaikai neturi nei žaidimų aikštelės laksto po buvusių globos namų kiemą, kaip patrakę ir žaidžia su šiukšlėmis, o ir pačios mokyklos aplinka neprižiūrėta, nes direktorė gi nespėja vienu užpakaliu užsėsti dviejų kėdžių, o čia dar trečią siūlo. Siūlyčiau iš vis visų darželių ir mokyklų vadovus atleisti ir lai švietimo skyriaus vedėja visoms vadovauja, gi patirties turi.

    Komentaras

    Ši direktorė yra savo pareigų įkaitė, ji bailė ir pristaikėlė nedrįstanti pasakyti, kad reforma atneš tik chaosą ir problemas. Žiūri išskirtinai tik savo uodegos. Jei būtų tikra profė - kalbėtų kaip kalba Benedikto direktorė, kaip kalba Volungėles direktorė.

    Komentaras

    „Esminis skirtumas tas, kad visi, kurie dabar emocingai diskutuoja apie pasiūlytą pertvarką, kalba teoriškai, o mes – faktų kalba, nes jau turime patirties. Įstaigos bendruomenė pasisako už pasiūlytą prijungimą, matome tokios pertvarkos prasmę, patyrėme, kad ji gali būti sėkminga“, – sako Piliakalnio progimnazijos, <...>, direktorė Daiva Rekštienė." - juokingai skamba, kai BE KONKURSO įstaigos direktore tapusi moteris, kalba apie faktus, jų realiai nepateikdama. Sako "įstaigos bendruomenė pritaria" ar čia jau faktas..? nes kitos įstaigos bendruomenė ("Girinuko") sujungimui nepritaria, tai kuris "faktas" čia būtų lemiamas? Gal faktas būtų ir toks, kad šis amuo nėra kompetetingas būti įstaigos vadovu ir dėl šito suvokimo taip uoliai dirba šios pertvarkos ruporu.
    Kiekvienas save gerbiantis ir bent minimaliai pasidomėjęs ikimokykliniu ugdymu ir tokio amžiaus vaikų poreikiais asmuo, supras, kad ši pertvarka atneš tik žalą. ir žala, deja, bus patiems jauniausiems mūsų švietimo visuomenės nariams. Jos visi gal ir nepamatys metų, kelių bėgyje, bet ji bus ir joks, naujas parkelis ar poliklinika, tos žalos deja neatlygins.
    Aš suprantu, kai mokyklų bendruomenės, prie kurių prijungiamos kitos įstaigos, kalba apie naudą, nes žinoma nauda, kaip (galimai) tėvų įnašai už darželį yra (galimai) panaudojami mokyklų remontams, technika keliauja iš vienos įstaigos ir panašiai. Ir kol nėra pateiktas nei vienas skaičius, tyrimas, statistinis dokumentas (o ir nėra pateikta) faktiškai pateisinantis šią pertvarką, nebeturėkim iliuzijų, kad čia yra normalu ir "niekas nenukentės".
    Asmeniškai nuo savęs kreipiuosi į tėvų bendruomenę: tokios apatiškos savo vaiko gerovei bendruomenės nemačiau niekur, o teko gyventi skirtinguose kontinentuose, skirtingose šalyse, skirtingose kultūrose, bet Alytaus apatijos ir atsakomybės vengimas už save ir savo gerovę labai stebina. Kur yra ta riba, kai jums pradės rūpėti ir imsitės veiksmų?

Kiti straipsniai