Aly­taus vie­šo­jo trans­por­to ypa­tu­mai va­sa­rą: da­lis gyventojų į dar­bą ne­ga­li at­vyk­ti lai­ku (ATNAUJINTA) (11)

Saulė Pinkevičienė, saulepinkeviciene@alytausnaujienos.lt
nuotr.
Ar jau ži­no­te nau­jie­ną, kad dar­bo die­no­mis li­ku­sią va­sa­rą marš­ru­ti­niai au­to­bu­sai Aly­tu­je va­ži­nės šeš­ta­die­nio gra­fi­kais? To­kio siur­pri­zo aly­tiš­kiai su­lau­kė po il­go­jo Jo­ni­nių sa­vait­ga­lio ir jis ge­ro­kai ap­kar­ti­no gy­ve­ni­mą, ypač dir­ban­tiems pa­mai­no­mis, kai dar­bą rei­kia lai­ku pa­siek­ti anks­ti ry­te ar vė­lai va­ka­re. „Va­sa­ri­niai tvar­ka­raš­čiai“ įves­ti „sie­kiant ra­cio­na­liai pa­skirs­ty­ti sa­vi­val­dy­bės biu­dže­to lė­šas, kaip ir ki­tuo­se di­džiuo­siuo­se Lie­tu­vos mies­tuo­se, ku­rių me­tu ma­ži­na­mas au­to­bu­sų marš­ru­tų skai­čius“, – tei­gia Aly­taus mies­to sa­vi­val­dy­bė. O ką apie va­sa­ri­nį „dar­naus ju­du­mo pla­ną“ be cen­zū­ros ma­no aly­tiš­kiai ga­li­ma šį­ryt iš­girs­ti sto­te­lė­se, kur įpras­tu lai­ku dau­ge­lis au­to­bu­siu­kų taip ir ne­pa­si­ro­do, nes va­žiuo­ja sa­vait­ga­li­niu gra­fi­ku.

Į ry­ti­nę pa­mai­ną – tak­si?

„Ry­ti­nė­je pa­mai­no­je „Dai­na­vo­je“ nuo 6 va­lan­dos  dir­ba 130 žmo­nių ir pu­sė jų at­vyks­ta marš­ru­ti­niais mik­ro­au­to­bu­sais. Pa­kei­tus gra­fi­kus kai ku­rie dar­buo­to­jai sa­ko, kad to­kios ga­li­my­bės tie­siog ne­be­tu­ri, nes pir­mas mik­ro­au­to­bu­sas pa­gal gra­fi­ką nuo jų na­mų va­žiuo­ja tik 7.15 val. Bai­gu­sios pa­mai­ną 16 val., dar­buo­to­jos sa­ko taip pat pa­gal gra­fi­ką tu­rė­sian­čios lauk­ti mik­ro­au­to­bu­so pus­va­lan­dį“, – „Aly­taus nau­jie­noms“ tei­gė siu­vi­mo fab­ri­ko „Dai­na­va“ at­sto­vai. Apie bū­si­mas per­mai­nas ad­mi­nist­ra­ci­jai jau pra­ėju­sią sa­vai­tę pa­pa­sa­ko­jo su­ne­ri­mę dar­buo­to­jai, o šiems – „Kaut­ros“ vai­ruo­to­jai. 


„Skam­bi­no­me mies­to sa­vi­val­dy­bei, bet ten iš­gir­do­me pra­šy­mą „dau­giau pa­kan­tu­mo“, esą nau­ji gra­fi­kai tu­rė­jo bū­ti pa­skelb­ti, bet dar ne­spė­ta ir pa­na­šiai“, – sa­ko „Dai­na­vos“ at­sto­vė. 


Kie­no są­skai­ta tau­po­ma?

Kaip Jo­ni­nių iš­va­ka­rė­se in­for­ma­vo Aly­taus mies­to sa­vi­val­dy­bė, bir­že­lio 25 d. įsi­ga­lio­ja va­sa­ros lai­ko­tar­pio Aly­taus mies­to vie­šo­jo trans­por­to tvar­ka­raš­čiai. Ke­lei­viai dar­bo die­no­mis tu­ri va­do­vau­tis šeš­ta­die­nio tvar­ka­raš­čiais, o sek­ma­die­niais ir šven­ti­nė­mis die­no­mis – šių die­nų tvar­ka­raš­čiais.


„Po įspū­din­gų Aly­taus mies­to šven­tės ren­gi­nio die­nų jau­čia­mas ato­kvė­pis, tuš­tė­ja mies­to gat­vės, iš au­to­mo­bi­lių spūs­čių kur ne kur li­ko tik „spūs­tu­kės“. Žmo­nės mie­liau ju­da pės­čio­mis, dau­giau va­ži­nė­ja dvi­ra­čiais, pa­spir­tu­kais ar pa­si­ren­ka ki­tas ju­du­mo prie­mo­nes, siek­da­mi pa­si­džiaug­ti trum­pa va­sa­ros gai­va, ža­lio mies­to pa­klo­te“, – tei­gia­ma sa­vi­val­dy­bės pra­ne­ši­me.

 

Su­kė­lė pa­si­pik­ti­ni­mo ban­gą

Ulo­nų gat­vė­je įsi­kū­ręs siu­vi­mo fabrikas ža­da kreip­tis į sa­vi­val­dy­bę su pra­šy­mu pa­dė­ti ­spręs­ti pro­ble­mą, nes „Dai­na­vo­je“ dir­ba daug vy­res­nio­jo am­žiaus mo­te­rų, ku­rioms pa­siū­ly­mas vaikš­čio­ti į dar­bą pės­čio­mis ar­ba va­žiuo­ti dvi­ra­čiu, pa­spir­tu­ku ne­tin­ka. Įmo­nės at­sto­vai pa­ste­bi, kad dėl pa­keis­tų vie­šo­jo trans­por­to gra­fi­kų anks­tes­niais me­tais ne­bu­vo pa­ty­ru­si jo­kių pa­na­šių pro­ble­mų. 


165 dar­buo­to­jus tu­rin­ti Pra­mo­nės ra­jo­ne vei­kian­ti Lie­tu­vos ir Vo­kie­ti­jos įmo­nė „Li­tal­ka-Elek­tro­nik“ jau pa­tei­kė pra­šy­mą, Aly­taus mies­to sa­vi­val­dy­bei. Jo kopija pasiekė ir redakciją. Rašte nurodoma, kad įmo­nė va­sa­rą dirbs įpras­tu lai­ku, dviem pa­mai­no­mis: 6–14.30 ir 14.30–23 val. „Pa­keis­tas marš­ru­ti­nių au­to­bu­sų gra­fi­kas su­kė­lė dar­buo­to­jų pa­si­pik­ti­ni­mo ban­gą. Nes pa­lik­ti du au­to­bu­sai (Nr. 1 ir Nr. 6), ku­rių pas­ku­ti­niai marš­ru­tai – 18.12 ir 18.30 val. Ko­dėl ne­li­ko marš­ru­to, ku­ris va­žiuo­ja 23 val.? Ar Aly­taus mies­te Pra­mo­nės ra­jo­ne jau ne­li­ko įmo­nių, ku­rios dirb­tų iki 23 val.?“ – klau­sia­ma „Li­tal­ka“ di­rek­to­riaus tech­ni­kai ir or­ga­ni­za­ci­jai Juo­zo Da­ni­se­vi­čiaus pa­si­ra­šy­ta­me raš­te.  Ja­me taip pat pra­šo­­ma pa­ko­re­guo­ti vie­šo­jo trans­­por­to tvar­ka­raš­čio gra­fi­kus, kad vi­siems dir­ban­tiems gy­ven­to­jams jie bū­tų pa­to­gūs sau­giai ir lai­ku at­vyk­ti į dar­bą ir grįž­ti na­mo.


„Aly­taus nau­jie­nos“ šiuo klau­si­mu krei­pė­si į mies­to sa­vi­val­dy­bę ir pa­gal su­tar­tį vie­šo­jo trans­por­to pa­slau­gas Aly­tu­je tei­kian­čią „Kaut­rą“.

 

„Kaut­ra“ ver­ti­na ke­lei­vių nuo­mo­nę

„Su­pran­ta­me, kad vie­šo­jo trans­por­to tvar­ka­raš­čio po­ky­čiai ne­tu­rė­tų su­kel­ti ne­pa­to­gu­mų mies­to gy­ven­to­jams. Ta­čiau no­rė­tu­me pa­brėž­ti, kad „Kaut­ra” tei­kia su­si­sie­ki­mo pa­slau­gas pa­gal nu­sta­ty­tus mies­to sa­vi­val­dy­bės tvar­ka­raš­čius. Nuo bir­že­lio 25 d. vie­šo­jo trans­por­to au­to­bu­sai Aly­taus mies­te pra­dė­jo kur­suo­ti va­sa­ros gra­fi­ku, ku­rį nu­sta­tė mies­to sa­vi­val­dy­bė“, – redakciją informavo „Kautra“.


Jos atstovas Jus­ti­nas Vad­lu­ga, pa­pra­šy­tas pa­ko­men­tuo­ti si­tu­a­ci­ją Aly­tu­je dėl su­ma­žin­to rei­sų skai­čiaus, sa­kė: „Ver­ti­na­me sa­vo ke­lei­vių nuo­mo­nę ir su­pran­ta­me jų su­si­rū­pi­ni­mą dėl su­si­sie­ki­mo ga­li­my­bių. Ke­lei­vių at­si­lie­pi­mai yra la­bai svar­būs ir bu­vo per­duo­ti sa­vi­val­dy­bei, kad bū­tų ga­li­ma ap­svars­ty­ti ga­li­mus tvar­ka­raš­čio pa­kei­ti­mus ir pa­to­bu­li­ni­mus. Mū­sų ži­nio­mis, sa­vi­val­dy­bė ža­da ko­re­guo­ti gra­fi­kus ir at­si­žvelg­ti į ke­lei­vių pa­sta­bas.

 

„Aly­taus nau­jie­nų skai­ty­to­jai – apie „va­sa­ri­nius gra­fi­kus“:

Aly­tiš­kė: „Mū­sų mies­to me­ras vi­sai no­ri nu­ma­rin­ti Aly­tų. Pra­mo­nės ra­jo­ne žmo­nės tur­būt va­sa­rą ne­dir­ba?“

„Me­ras ži­no­jo, ką da­ro. Su­tvar­kė ša­li­gat­vius, nes rei­kės pės­čio­mis vaikš­čiot. Pri­si­pir­ko sa­vi­val­dy­bė elek­tri­nių au­to­bu­sų, o da­bar tau­po? Gė­da! No­rė­čiau pa­ma­ty­ti me­rą nuo Il­gio eže­ro pės­čio­mis ei­nant į dar­bą ar­ba pa­spir­tu­ku va­žiuo­jant.“
„Iš „Izo­me­gos“ į Vidz­gi­rį vi­sai nė­ra kuo grįž­ti, pas­ku­ti­nis mik­riu­kas prieš 14 val. va­žiuo­ja, o dar­bas iki 16.30 val.,  o dar rei­kia ir į dar­že­lį su­spė­ti, tai ar čia nor­ma­lu yra?“

Mei­lu­tė Lu­ko­še­vi­čie­nė: „Jei­gu mies­to val­džia ne­su­ge­ba tvar­ky­tis, tai pats lai­kas at­si­sta­ty­din­ti. Aly­tu­je gy­ve­nu jau 52-ejus me­tus, bet dar to­kios ne­są­mo­nės ne­bu­vo. Kaip ga­li­ma ne­si­rū­pin­ti žmo­nė­mis, ku­rių dar­bo vai­siais iš­lai­ko­mas mies­to biu­dže­tas?“.

 

ATNAUJINTA

Aly­taus miesto savivaldybė pagaliau išgirdo dirbančių alytiškių nusiskundimus ir padažnino vasarinius maršrutus. 

Nuo ankstaus ryto iki pat vėlumos kursuoja maršruto 1 AB „Dainava“ – Vidzgiris – Pieninė autobusai. Siekiant parvežti žmones darbo valandoms pasibaigus (21.00, 22.00 ir 23.00 val.) jis važiuoja darbo dienomis iki 23.50 val. 

Autobuso maršruto  12A „Dainava" - Vidzgiris - „Izomega"  autobusai važiuoja darbo dienomis iki 22.37 val. Tai daroma siekiant nuvežti iš Vidzgirio mikrorajono vykstančius žmones į darbą 5.40, 6 val. tiesioginiu maršrutu be persėdimo į „Sofa brands“, „Techa“, „Alkesta“ ir kt., bei norint parvežti darbo valandoms pasibaigus (19.00, 21.00, 22.00 val.).

Šiek tiek padažninti ir kiti maršrutai.

Daugiau apie tai skaitykite laikraščio „Alytaus naujienos“ 14010 numeryje.

© Laikraščio „Alytaus naujienos“ publikacijų autorystė yra saugoma

℗ Teksto perpublikavimas žiniasklaidos priemonėse draudžiamas *

* Išskyrus atvejus, kai sudaroma raštiška perpublikavimo sutartis. 

Kreiptis el. p. redakcija@alytausnaujienos.lt

Informacija telefonu 031551449

    Komentarai


    Palikite savo komentarą

    Ribotas HTML

    • Leidžiamos HTML žymės: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
    • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
    • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

    Komentaras

    Bent Alytuj nežiūrint kas valdžioj, dzin tie žmonės. Kaip ir dabar į valdžią rinktiems per visus valdžios lygius, taip ir. Jų atstovaujamoms partijoms, kur Alytuj per partijas gal keli šimtai alytiškiai. Tai yra biudžetiniaibei buvę ir dabar aktyvistai stengiantys pasilengvint sau. Ir savo artimiems gyvenimus. Žmonių nemato, tik per saskrydžius telkias savim besirūpindami ir mėgaudamiesi.

    Komentaras

    Redakcija dirba kaip savivaldybės priimamasis, nes. Nes pačių rinkti Seimo narys nuo Alytaus miesto, meras su 27 tarybos nariais, būtent jie atsakingi ir atskaitingi. Davę priesaikas laikytis įstatymų, pagal kuriuos turi dirbt žmonėms. Ir net už tai gauna gerus valdiškus atlyginimus bei tarybos nario išmokas ir dzin jiems. Ką žmonės sako, ar ne sako? Tai kam tokius į valdžią renkas? Po to patys skundžias? Ir atminkit, viskas priklauso nuo pačių rinktų politikų sprendimų. Kur valdininkai tik vykdo. Kas nevykdo, pakeisti tais, kurie vykdo.

    Komentaras

    1. Valdininkai visuomeniniu transportu nevažinėja.
    2. Visuomeninis transportas Alytuje skirtas ne žmonėms vežti, o sau patogiu grafiku važinėti.
    3. Alytiškiai drąsūs tik komentarus rašinėdami.
    4. Ar Alytuje atsiras bent saujelė žmonių, išdrįsiančių viešai demonstruoti nepasitenkinimą savo valdžios savivale ir absurdu? Klausimas, suprantama, - retorinis.
    5. Kur įmonių vadovai ir profsąjungos, ginantys savo darbuotojų teisę saugiai ir laiku pasiekti darbovietes ir po darbo parvažiuoti? Klausimas taip pat - retorinis.
    6. Kol leisime, kad mums ant galvų šlapintųsi, tol valdantieji taip ir darys.
    7. Meras ir miesto, atseit, politikai rūpinasi alytiškių sveikata - vaikščioti sveika.

    Komentaras

    stotelėse pakeis grafikus?
    O tai kabo, jog galioja nuo 2024 04 22. Ne visur yra švieslentės. Vyresnius žmones tie seni grafikai klaidina. Ne visi skaito laikraščius ar internete žiūri kas ką pakeitė.

    Komentaras

    Virš 15 savivaldybių šalyje viešas transportas nemokamai. Esmėj kaimukų kaip Alytus lygy. Nes skaito, vis tiek nemažai dotuot reikia ir tas skirtumas lyginant su nemokamai, nėra reikšmingas. Todėl šių savivaldybių valdžios priėmė sprendimus dėl nemokamo viešo transporto. O Alytuj, kadangi visą laiką gudresni gudresnius renkas, tad turi ką turi. Net neturi kam priekaištų išreikšt, kadangi merams su tarybom dzin. Nes jie tik savęs žiūri, o gyventojams kaip sugeba tegu ir išgyvena.

    Komentaras

    Už viską atsakingi ir atskaitingi pačių rinkti seimo nariai nuo Alytaus, meras ir tarybos. Už savo atstovaujamus laikotarpius. Nes jie davę priesaikas laikytis įstatymų, pagal kuriuos valdžia turi dirbt žmonėms. Tad kada parduota Kautrai, ar ne per eksmero- ekskomisaro į tarybą atvestų po piliečiais kadenciją? Šios kadencijos valdžia gaunas, vienodsi dzin tesia. Kokios pasekmės alytiškiams. Meras vėl tradicinės atostogos, juos rinkę trečdalis nuo visų turinčių rinkt aktyvistų jiems ir neįdomu. Tad likę palikti kaip sugeba, tegu bando išgyvent. Taip buvo ir tai tesiasi. Per visas sritis.

Kiti straipsniai