Dažniausiai vaistininkė Asta išgirsta: „Atėjau pasitarti“ (1)

– Gerbiama Asta, į kokius komisijos narių pateiktus klausimus Jums teko atsakinėti finaliniame etape?
– Sulaukiau klausimų apie asmeninę darbo patirtį ir vietą, kurioje dirbu. Buvo domimasi ir su kokiais sunkumais susiduriu kaip vaistininkė, kaip sekasi valdyti konfliktus. Taip pat komisiją domino mano savanorystė Lietuvos šaulių sąjungoje bei kaip ten išpildau savo, kaip sveikatos patarėjos, misiją.
– Konkurso pagrindinis vertinimo kriterijus – „Vaistininkas – sveikatos patarėjas“. Ar savo darbe dažnai išgirstate: „Atėjau pasitarti“?
– Taip, tai yra labai dažna frazė. Džiaugiuosi, kai pacientai nebijo paklausti, domisi kaip gali pagerinti savo sveikatą. Labai svarbu suprasti, kad į vaistininko profesiją įeina daug daugiau nei vaistų pardavimas pagal gydytojo išrašytą receptą ar paciento išreikštą poreikį. Mūsų tikslas yra padėti žmogui pasijusti geriau, taip pat išvengti galimų ligų komplikacijų, užbėgti už akių įvairioms infekcijoms, padėti puoselėti save iš vidaus ir iš išorės.
– Džiugu, kad didėja pasitikėjimas vaistininku. Bet įvairios iniciatyvos, raginimai, kaip antai – „Klausk vaistininko“ arba „Pasitark su vaistininku“ – geras dalykas, bet ar tai nėra perteklinis raginimas, juk vaistinės specialistai negali atlikti tyrimų, nustatyti ligos?
– Tiesa, didžioji dalis tyrimų atliekami sveikatos priežiūros įstaigose, kuriose dirba gydytojai-specialistai, savo srities žinovai, nustatantys ligą ir jai reikiamą gydymą. Tačiau vaistinėse kasdien apsilanko tūkstančiai pacientų, kurie prieš tai į gydytojus nė nesikreipė. Mūsų vaidmuo, tokiu atveju, yra išsiaiškinti negalavimo sunkumą ir nukreipti tolesniems žingsniams. Vieniems visgi patariame kreiptis į gydytoją, kitus raginame atlikti tam tikrus kraujo tyrimus, kitiems pagal turimą problemą padedame išsirinkti reikalingus nereceptinius vaistus ar maisto papildus. Tikrai yra ir tokių pacientų, kurie tenori išsikalbėti ir pasipasakoti, nes jaučiasi vieniši. Dar kiti piktinasi, kad gydytojas jiems nepadėjo, tad tikisi veiksmingų sprendimų iš vaistininkų.
– Vaistinėje dirbate 27 metus. Kokį patarimą per tuos metus esate dažniausiai išsakiusi?
– Negalėčiau įvardinti vieno konkretaus patarimo, kadangi jų būna daug ir skirtingų. Tačiau kasdien kiekvienam sutiktam pacientui visada palinkiu sveikatos.
– Esate giriama už malonų bendravimą. Bet ar nepritraukia toks bendravimas klientų, kurie neturi su kuo pasikalbėti, pabendrauti? Juk žmonėms būdingas tingumas, kai kurie net nesivargina skaityti vaistų informacinio lapelio, vildamiesi, kad viską jiems pasakys vaistininkas.
– Didžioji mūsų vaistinės pacientų dalis yra lojalūs, mandagūs, linkintys gero ne tik sau, bet ir vaistinės kolektyvui. Kartais iš tiesų susiduriame su pacientais, kuriems žmogiško pokalbio reikia labiau nei patarimo apie sveikatą. Tačiau tai yra normalu, įprasta ir visiškai suprantama. Vyresnio amžiaus žmonės neretai gyvena vieni, jaučiasi vieniši, o vaistinė yra ta vieta, kur atėjusiu pacientu nuoširdžiai pasirūpins. Tai padeda kurti tarpusavio pasitikėjimą, o pacientui jaustis geriau.
– Vyrauja toks požiūris: kol negalavimai nėra dideli, žmonės neskuba registruotis pas šeimos gydytoją. Dažnai jie viliasi, kad sugebės patys išsigydyti. Ar negali atsitikti ir taip, kad laiku neatliktas sveikatos patikrinimas, gali pagilinti rimtą ligą?
– Blogiausia, kai žmonės nesikreipia nei į gydytoją, nei į vaistininką, o tikisi patys susitvarkysiantys savo sveikatą, ypač kai simptomai yra neįprasti ar neraminantys. Yra žmonių, kurie pasijutę prastai iš karto pradeda vartoti namie rastus, kadaise gydytojų skirtus antibiotikus ar kitus stipraus veikimo vaistus. Visada kartoju, kad tokia savigyda gali pridaryti daugiau žalos. Juk antibiotikai yra skirti gydyti bakterijoms, o ne virusams, tad sergant virusine infekcija ir vartojant antibiotikus, mes negydome ligos, o silpniname organizmą.
– Ką vadinate nuolatiniu klientu: žmogų, kuris užsuka kartą kitą per mėnesį, ar kuris pasisveikina sutiktas ne vaistinėje?
– Nuolatinis klientas yra reguliarus vaistinės lankytojas, kurį jau atpažįstame ir jis atpažįsta mus. Dažniausiai tokiais klientais tampa vyresnio amžiaus ar lėtinėmis ligomis sergantys asmenys, kadangi nuolat įsigyja reikalingus vaistus ir kitus preparatus. Tokiais atvejais tarsi stebime paciento būklę ir jam pranešus apie neįprastus simptomus ar pojūčius, galime rekomenduoti apsilankyti gydytojo kabinete. Negana to, kadangi žinome kokius vaistus ilgą laiką vartojo pacientas, galime patarti kaip papildomai stiprinti organizmą, kaip teisingai vartoti kitus vaistus ar maisto papildus, kad šie nesąveikautų tarpusavyje.
...................
Visa publikacija – naujausiame laikraščio „Alytaus naujienos“ numeryje (17 / 14077).
Geriausias, pigiausias būdas laikraštį skaityti – užsisakyti. Apie prenumeratą – čia.
© Publikacijų autorystė saugoma ℗ Perpublikavimas žiniasklaidoje draudžiamas

Popierinė "Alytaus naujienos" laikraščio prenumerata
Norėdami užsiprenumeruoti popierinę "Alytaus naujienos" laikraščio versiją rašykite mums el. paštu: skelbimai@ana.lt ir nurodykite savo vardą, pavardę ir adresą, kuriuo turėtų būti pristatomas laikraštis. Kai tik gausime jūsų laišką, informuosime Jus dėl tolimesnių žingsnių.

Komentarai
Palikite savo komentarą
kai ateina bobelės kone…
Komentaras
kai ateina bobelės kone išpažinties atlikti, joms nesvarbu, kad kiti irgi laukia, vaistinė ne turgus, ateini konkrečiai ko reikia, ligų katalogo nebūtina vardyti. Svarbiausia, kad jos tuoj pat užmiršta ką išgirdusios, kitoje vaistinėje tą patį daro.