Piliakalnio progimnazija džiaugiasi „Erasmus+“ projekto „Tvaraus gyvenimo būdo skatinimas” rezultatais (0)
Projektas įgyvendinamas nuo 2023 metų rugpjūčio mėnesio, šiuo metu vyksta baigiamieji projekto darbai ir renginiai. Projektu siekiama ne tik skatinti tvarų gyvenimo būdą, mokyklų mokytojų žinias ir kompetencijas panaudoti mokinių skatinimui tapti tvarios visuomenės dalimi, bet ir suteikti mokytojams žinių, vertybių ir pagrindinių kompetencijų, kaip įgalinti mokinius tapti pokyčių iniciatoriais ugdantis tvaresnio gyvenimo būdo įpročius.
Per visą projekto laikotarpį projekto partneriai buvo susitikę Lenkijoje, Kroatijoje ir Turkijoje, taip pat dirbo nuotoliu. Mokytojai kartu su mokiniais organizavo įvairius renginius, popietes, seminarus, susitikimus su miestų savivaldos atstovais. Visi drauge analizavo, kaip reikėtų gyventi, ko mokytis, kur dalyvauti, kad bent maža dalimi prisidėtų prie gamtos tausojimo, mažintų vartotojiškumą.
Susitikimų metu projekto komandos dalinosi patirtimi, susipažino su skirtingų šalių papročiais ir kultūra. Mokėsi gaminti natūralią kosmetiką, sodinti augalus ir medžius, gamino daugkartinio naudojimo krepšius, kūrė paveikslus iš įvairių elektroninių atliekų, dalyvavo dviračių spartakiadoje, matavo savo paliekamus anglies pėdsakus.
Partnerių mokyklose mokiniai modeliavo, kaip miestuose skatinti žmonių tvaraus gyvenimo būdą, atkreipti dėmesį į kiekvieno galimybes tausoti ir saugoti pasaulį ir juos supančią aplinką. Projekto metu atliktas įdomus tyrimas – išsiaiškinta, kokiais būdais mokyklos bendruomenė įprastai keliauja į darbą, mokyklą ar susitikti su draugais. Apklausos rezultatai parodė, kad pagrindinė transporto priemonė – automobilis. 80 proc. mokinių ir mokytojų nurodė, kad tėvai atveža ir pasiima iš mokyklos, mokytojai į darbą atvyksta automobiliais.
Vyko diskusijos apie tai, ką perkame, kiek perkame, kaip organizuojame savo kasdienybę, kiek daug šiukšlių po savęs paliekame. Rodos, maži ir nereikšmingi dalykai, bet žmonijos mastu sukuriantys nepataisomas pasekmes visai planetai. Projekto metu veiklos ir bendravimas vyko anglų kalba, o tai padėjo susivienyti ir tapti labiau pasaulio piliečiais, kiekvienam dalyviui plėsti akiratį ir matymo lauką, pastebint įvairius procesus, patirtis ir galimybes įvairiose šalyse.
Projekto komanda džiaugiasi, kad darnaus darbo metu kaip pagrindinis projekto produktas buvo sukurta mokymosi platforma mokytojams, kur jie galės tobulinti žinias ir kompetencijas keturiomis tvarumo temomis: tvaraus gyvenimo būdo ugdymas; metodai ir požiūriai, ugdant tvarų gyvenimo būdą; mokinių įtraukimas į tvaraus gyvenimo būdo ugdymą; atvejų analizės ir gerosios patirtys tvarumo srityje keturiose šalyse.
Tikimės, kad puikaus darbo rezultatais pasinaudos visų keturių šalių mokytojai. Šios keturios temos platformoje analizuojamos ir pristatomos mokytojams, pasitelkiant teorines žinias, praktinius tvaraus gyvenimo būdo skatinimo ir ugdymo aspektus bei vaizdo medžiagą.
Projekto parengta mokymosi platforma pasiekiama adresu: https://proslife.piliakalnis.alytus.lm.lt/
Projektas finansuojamas iš Europos komisijos „Erasmus+“ programos lėšų.
Vilija Zenkevičienė
Socialinė pedagogė, projekto koordinatorė Piliakalnio progimnazijoje
Komentarai
Palikite savo komentarą