„Erasmus“ projektų sode: kolegos mokytojai, diplomatai ir prezidentai (0)
Bet šiandien tik apie kelis iš jų – tuos, kurių išmintį ir kūrybiškumą pasitelkiame ir besibaigiančiame „Erasmus“ projekte „Suaugusiųjų švietėjų kompetencijų plėtotė įtraukiųjų ir tarpkultūrinių ES vertybių kontekste” Nr. 2023-1-LT01-KA122-ADU-000121028 . Per šiuos pusantrų metų (2023-06-01/2024-11-30) vyko mobilumo veiklos: dveji kursai (Čekija ir Kipras), parengiamasis vizitas ir darbo stebėjimas Graikijoje. Pagrindinis projekto tikslas – suaugusiųjų švietėjų kompetencijų plėtotė įtraukiųjų ir tarpkultūrinių ES vertybių kontekste buvo įgyvendinamas keliais etapais ir keliomis kryptimis. Raktiniai žodžiai „tarpkultūrinės vertybės“, „įtraukiosios kompetencijos ir jų plėtotė“ išryškėjo kiekvienoje mobilumo veikloje ir buvo orientuotos į galutinį rezultatą, kurio pasiekti padėjo ilgamečiai projektų partneriai, charizmatiškos ir kūrybingos asmenybės, Danielius, Ioannis, Michalis su savo komandomis.
Prahoje su Danieliumi Zappi istorija pateikiama dainomis, teatru ir daile
Pirmieji keturi projekto dalyviai, išvykę į kursus „Praha – Europos istorija“, ne tik susipažino su įvairių kultūrų čekų, vokiečių, žydų persipinančiais klodais, bet ir sužinojo apie istorinį tautos virsmą, pradedant Šventosios Romos imperija, kurios valdovu 14 amžiuje buvo Karolis IV (jo atminimui pavadintas Karolio tiltas, Karolio vardo universitetas), baigiant Prahos pavasariu, arba Aksomine revoliucija. Kiekviena Prahos gatvė turi savo istorijų ir kultūros ženklų, dauguma pastatų mena žymius žmones:
Luominiame teatre savo operą „Don Žuanas“ dirigavo kompozitorius W. A. Mocartas, skvereliai ir kavinės, kur diskutavo ir kūrė Francas Kafka, Maxas Brodas, Jaroslavas Hašekas. Ir, žinoma, muzikai: romantizmo atstovai kompozitoriai Antoninas Leopoldas Dvoržakas, Bedržichas Smetana, protesto prieš komunistinę ideologiją dainų autorius Karels Krylas ir kiti. Įspūdingiausias susitikimas, kurį suorganizavo kursų vadovas Danielius Zappi įvyko su buvusio prezidento Vaclavo Havelo draugu Vladimiru Merta, kuris pasidalijo savo prisiminimais ir dainomis.
Anglų-italų kilmės D. Zappi, dainininkas, dainų autorius ir režisierius, baigęs Oksfordo dramos mokyklą, pasidalino idėjomis apie muzikinio teatro kūrimą, šviesos-tamsos efekto naudojimą perteikiant meninį turinį ir emocijas. Kursų poveikis ir vadovų profesionalumas buvo toks ryškus, kad, baigiantis kursams, nuspręsta pasikviesti Danielių į Alytaus muzikos mokyklą ir sukurti bendrą projektą.
Tai įvyko! Laimėtas naujas „Erasmus“ projektas „Tarptautinio bendradarbiavimo tvarumas taikant skaitmenines švietimo inovacijas“, ir štai gruodžio mėnesį Danielius su vizituojančio eksperto programa ir kūrybiniu nusiteikimu atvyksta į Muzikos mokyklą, kad su organizacijos bendruomene pasidalytų savo patirtimi ir žiniomis, padėtų pamatą naujai veiklai ir šalių bendradarbiavimui.
Pažintis su Danieliumi prasidėjo dar 2011 metais. Tuometinis „Grundtvig“ mokytojų kvalifikacijos kėlimo projektas „Nuo Salonikų iki Stambulo” įtraukė dalyvius iš dešimties ES šalių. Kursų vadovas Fokko Dijkstra, mokslininkas, organizatorius, edukacinių fondų vadovas vedžiojo mokytojus Graikijos ir Turkijos šalių istorijos, kultūros ir religijos keliais, o Danielius kuris nepaleido iš rankų gitaros, su grupe kūrė, vaidino, deklamavo eiles. Šiais metais jis drauge su Muzikos mokyklos mokytojais ir suaugusiais besimokančiaisiais kurs integruotus meninius projektus, nukreiptus ir į nacionalinę kultūrą, ir europines vertybes.
Ioannio Makrio sukurto metodo sertifikatus įteikė Lietuvos diplomatė Graikijoje
Kita įdomi ir svarbi asmenybė – dr. Ioannis Makris, kuris buvo parengiamojo vizito organizatorius ir pagrindinis darbo stebėjimo Graikijoje mentorius. Visada skubantis, dirbantis ir administracinį, pedagoginį, kūrybinį ir mokslinį (daugelio mokslinių straipsnių, bei metodų autorius) darbą. Jo metodas „Didaktiškai diferencijuotas metodas mokant meno“, sutrumpintai „D.D.A.T.A“, taikomas dirbant su individualių poreikių turinčiais asmenimis. Muzikos mokyklos bendruomenei dr. Ioannis jau buvo pažįstamas nuo 2007 metų vykdytų bendrų projektų ar susitikimų mokslinėse konferencijose, muzikos terapijos seminaruose. 2024 metais Atėnų priemiestyje, Peristeri, šeši projekto dalyviai mokėsi veiklos organizavimo, projektų logistikos elementų ir dalyvavo praktiniuose užsiėmimuose, kuriuose praktiškai susipažino su „D.D.A.T.A“ taikymu specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems mokiniams. Ir ne tik susipažino, bet išmoko pagrindinius metodo reikalavimus, strateginius uždavinius bei veiklas, ir pirmieji Europos Sąjungoje gavo iš Lietuvos ambasadorės Graikijoje Linos Skerstonaitės, kurią pakvietė minėto Direktorato direktorė dr. Dimitra Macri, dr. I. Makrio pasirašytus sertifikatus. Muzikos mokykla, kaip įstaiga, įgijo teisę naudoti šį metodą. Kyla nauji planai – kaip išplėsti suaugusiųjų švietėjų „D.D.A.T.A“ metodo taikymą, kaip suburti pirmajai pradžiai Latvijos ir Estijos mokytojus ir mokyti juos šio metodo, kuris grindžiamas individualizavimu ir specialia technika.
Michalis Papatheropontos – Pafoso bendruomenės kultūros ir istorijos variklis
Kipre (Pafosas) suaugusiųjų švietėjų kursus lankė šeši Lietuvos ir šeši Vengrijos suaugusiųjų švietėjai. Juos globojo Michalis Papatheropontos – organizacijos Europos problemų protegavimo organizacija („OPEI“) prezidentas ir jo komanda Stavri, Dimitra ir kiti. Su mag. Michaliu 2015–2017 „Erasmus“ projekte buvo išbandomas metodas TELL (technologinis, emocinis, lingvistinis ir meninis ugdymas) ir, atitinkamai, sukurta metodinė literatūra bei ilgalaikės švietimo programos suaugusiems. Eilę metų jo vadovaujama organizacija vykdo „Erasmus“ KA1 projektus, suteikdama besimokantiesiems religijos, kultūros bei STEAM ugdymo modelio krypties žinių.
Svarbiausias akcentas Kipro kursuose – pažintis su sena šalies istorija ir gyvas prisilietimas prie Kipro žaizdos, padalijimo tarp Graikijos ir Turkijos. Mūsų kursų vadovai Pafose suorganizavo susitikimą su vietos meno mokykla, užmegztas bendradarbiavimas kitiems projektams. Kadangi Kipras 1974 metais buvo padalytas į Šiaurės Kiprą (Turkija) ir Pietų Kiprą (Graikija), dalyvavome ir svarbiame miesto bendruomenės šio įvykio minėjime, klausėmės miesto mero Phedonas Phedonos, buvusio Graikijos prezidento Prokopio Pavlopulo ugningos kalbos, neišvengiamai paminint ir agresiją Rytuose bei Ukrainoje, dramatišką 50 metų kipriečių gyvenimą padalytoje saloje. Po renginio prezidentas P. Pavlopulas išreiškė draugiškumą, nusifotografavo su lietuvių projekto komanda ir paminėjo savo gerus ryšius su Lietuvos prezidentu Gitanu Nausėda. Kaip draugiškumo įrodymą jis, drauge su lydinčia savo apsaugos komanda, išvardijo keletą lietuvių krepšininkų pavardžių. Kursų medžiagą projekto dalyviai apibendrino ir su naujai išmoktomis vaizdo kūrimo programėlėmis, sukūrė bei pristatė savo kolegoms Alytuje kvalifikacinės programos metu.
Svarbu pažymėti, kad kiekvieno mobilumo metu, kurioje šalyje jis būtų vykęs, projekto dalyviams pasiūlytos veiklos, metodinė medžiaga buvo pateiktos profesionaliai, nukreiptos į strateginius suaugusiųjų švietimo tikslus ir susietos su aukščiausio lygio šalių menininkais, įstaigų vadovais, diplomatais arba kitais svarbiais mūsų projektui asmenimis. Tai įrodo, kad tarptautinis bendradarbiavimas buvo organizuotas nuoširdžiai siekiant pateikti kuo naudingesnę informaciją siunčiančioms ir priimančioms organizacijoms, praplėsti esamus ryšius.
Ačiū „Erasmus“ programai ir Jums, mieli mūsų kolegos europiečiai!
Prof. dr. Aldona Vilkelienė
Alytaus muzikos mokykla
Finansuojama Europos Sąjungos lėšomis. Šis kūrinys atspindi tik autoriaus nuomonę, todėl Nacionalinė agentūra ir Europos Komisija negali būti laikomos atsakingomis už jame pateiktą informaciją.
Komentarai
Palikite savo komentarą