„Eras­mus+“ pro­gra­ma – ga­li­my­bė to­bu­lė­ti! (0)

APRC gimnazistai Portugalijoje
APRC gimnazistai Portugalijoje
Aly­taus pro­fe­si­nio ren­gi­mo cen­tras (APRC) sėk­min­gai įgy­ven­di­no dar du 2023 me­tų „Eras­mus+“ pro­gra­mos pro­jek­tus. Vie­nas jų skir­tas pro­fe­si­nio mo­ky­mo mo­ki­niams ir mo­ky­to­jams (Nr. 2023-LT01-KA121-VET-000130726), ki­tas – ben­dro­jo ug­dy­mo mo­ki­niams ir mo­ky­to­jams (Nr. 2023-1-LT01-KA121-SCH-000126097).

Pro­jek­tu, skir­tu pro­fe­si­nio mo­ky­mo mo­ki­niams ir mo­ky­to­jams, bu­vo sie­kia­ma to­bu­lin­ti įvai­rių pro­fe­si­nio mo­ky­mo pro­gra­mų mo­ki­nių prak­ti­nius dar­bo įgū­džius re­a­lio­mis dar­bo są­ly­go­mis, ska­tin­ti mo­ki­nių so­cia­li­nę in­teg­ra­ci­ją ir mo­ty­va­ci­ją, di­din­ti mo­ky­to­jų ly­de­rys­tę, plės­ti mo­bi­lu­mo pro­jek­to da­ly­vių pro­fe­si­nes ir da­ly­ki­nes kom­pe­ten­ci­jas bei kul­tū­ri­nį ir ge­og­ra­fi­nį aki­ra­tį.

Per 2023–2024 moks­lo me­tus sta­žuo­tis į už­sie­nio ša­lis pa­gal šį pro­jek­tą iš­vy­ko 38 įvai­rias pro­fe­si­nio mo­ky­mo pro­gra­mas pa­si­rin­kę mo­ki­niai ir 6 pro­fe­si­jos mo­ky­to­jai. Ita­li­jo­je, Len­ki­jo­je, Is­pa­ni­jo­je ir Por­tu­ga­li­jo­je sta­ža­vo­si bū­si­mi su­vi­rin­to­jai, pa­da­vė­jai ir bar­me­nai, ap­dai­li­nin­kai, kos­me­ti­kai, de­ko­ra­ty­vi­nio ap­žel­di­ni­mo dar­buo­to­jo pa­dė­jė­jai ir au­to­mo­bi­lių me­cha­ni­kai. 

Taip pat pa­gal šį pro­jek­tą įvy­ko at­vyks­ta­ma­sis dvie­jų eks­per­tų iš Pran­cū­zi­jos, St Géraud ko­mu­ni­ka­ci­jos li­cė­jaus, vi­zi­tas, ku­rio me­tu jie mo­kė Aly­taus pro­fe­si­nio ren­gi­mo cen­tro vi­zu­a­li­nės re­kla­mos ga­min­to­jo spe­cia­ly­bės mo­ki­nius. Per pa­mo­kas bu­vo su­si­pa­žįs­ta­ma su nau­jo­vė­mis re­kla­mos ga­mi­ni­mo sri­ty­je, dirb­ti­nio in­te­lek­to pa­nau­do­ji­mo ga­li­my­bė­mis bei me­ni­ne re­kla­mos pu­se. Bu­vo dis­ku­tuo­ja­ma apie tai, kaip dirb­ti­nis in­te­lek­tas ga­li bū­ti nau­do­ja­mas ge­ne­ruo­jant kū­ry­bi­nes idė­jas ir ku­riant pri­tai­ky­tą re­kla­mos tu­ri­nį. Mo­ki­niai mo­kė­si gra­fi­nių ele­men­tų kom­po­na­vi­mo ir gra­fi­nių dar­bų pa­ren­gi­mo skait­me­ni­nei spau­dai.

Pro­jek­tu, skir­tu ben­dro­jo ug­dy­mo mo­ki­niams ir mo­ky­to­jams, bu­vo sie­kia­ma su­pa­žin­din­ti juos su STE­AM in­teg­ruo­to mo­ky­mo ga­li­my­bė­mis ir tai­ky­mu prak­ti­ko­je. STE­AM – tai pa­pras­tas bū­das, pa­de­dan­tis mo­ki­niams pa­mo­ko­se įgy­ja­mas ži­nias iš kar­to pri­tai­ky­ti prak­tiš­kai at­lie­kant įvai­rias už­duo­tis. Mo­bi­lu­mo veik­lo­se da­ly­va­vo 10 mo­ki­nių ir 4 įvai­rių sri­čių mo­ky­to­jai. Sta­žuo­tė vy­ko Por­tu­ga­li­jo­je. Mo­ki­niai ir mo­ky­to­jai lan­kė­si įvai­rio­se mo­kyk­lo­se Mon­ti­jo ir Li­sa­bo­nos mies­tuo­se, kur kar­tu su Por­tu­ga­li­jos mo­ki­niais at­li­ko įvai­rias už­duo­tis, ren­gė mul­ti­me­di­jos pri­sta­ty­mus, įtrauk­da­mi is­to­ri­nę in­for­ma­ci­ją ir įdo­mius fak­tus apie jiems skir­tas iš­nag­ri­nė­ti vie­tas, da­ly­va­vo spor­to veik­lo­se bei in­te­rak­ty­viuo­se žai­di­muo­se. Mo­ki­niai pa­to­bu­li­no už­sie­nio kal­bos ži­nias, skait­me­ni­nes, in­for­ma­ci­jos su­pra­ti­mo ir kū­ri­mo, ma­te­ma­ti­kos, is­to­ri­jos ir gam­tos moks­lų kom­pe­ten­ci­jas. Taip pat –  so­cia­li­nes, to­le­ran­ci­jos bei pi­lie­tiš­ku­mo kom­pe­ten­ci­jas. 

Mo­ky­to­jai kar­tu su mo­ki­niais da­ly­va­vo vi­so­se veik­lo­se, daug ben­dra­vo su ko­le­go­mis por­tu­ga­lais, steng­da­mie­si per­im­ti jų pa­tir­tį tai­kant STE­AM mo­ky­mo me­to­dą, da­ly­va­vo bio­lo­gi­jos, in­for­ma­ti­kos ir ma­te­ma­ti­kos STE­AM pa­mo­ko­se. Mo­ky­to­jų įgy­ta ge­ro­ji pa­tir­tis pri­si­dės prie po­zi­ty­vios psi­cho­so­cia­li­nės ap­lin­kos mo­kyk­lo­je kū­ri­mo ir mo­ty­va­ci­jos tai­ky­ti STE­AM mo­ky­mo me­to­dą ben­dro­jo ug­dy­mo pa­mo­ko­se. 

Abie­jų „Eras­mus+“ pro­gra­mos pro­jek­tų da­ly­vių tei­gi­mu, sta­žuo­čių me­tu jie ne tik pa­to­bu­lė­jo pro­fe­si­nė­je sri­ty­je, bet ir pra­plė­tė aki­ra­tį, ta­po la­biau to­le­ran­tiš­ki, su­si­pa­ži­no su ki­tų ša­lių kul­tū­ra, tra­di­ci­jo­mis, gam­ta, is­to­ri­ja bei pa­pro­čiais, ra­ga­vo tos ša­lies tra­di­ci­nius pa­tie­ka­lus, pra­mo­ga­vo ir grį­žo su daug nau­jų įspū­džių, pui­kia nuo­tai­ka ir nau­jo­mis idė­jo­mis.

Įgy­to­mis pa­tir­ti­mis, ku­rios mo­ty­vuo­ja, pa­drą­si­na ki­tus, pa­ro­do tei­kia­mą sta­žuo­čių už­sie­ny­je nau­dą, da­ly­viai pa­si­da­li­no sklai­dos ren­gi­niuo­se, ku­riuo­se da­ly­va­vo APRC ben­druo­me­nės na­riai. Vi­siems mo­bi­lu­mo sta­žuo­čių da­ly­viams bu­vo įteik­ti Eu­ro­pass mo­bi­lu­mo do­ku­men­tai ir ser­ti­fi­ka­tai, ku­rie bus sva­rus jų tu­ri­mų kom­pe­ten­ci­jų įro­dy­mas įsi­dar­bi­nant ne tik Lie­tu­vo­je, bet ir ki­to­se ES ša­ly­se.

Šis pro­jek­tas bu­vo fi­nan­suo­ja­mas re­miant Eu­ro­pos Ko­mi­si­jai, „Eras­mus+“ pro­gra­mos lė­šo­mis, ku­rią Lie­tu­vo­je ad­mi­nist­ruo­ja Švie­ti­mo mai­nų pa­ra­mos fon­das. Šis kū­ri­nys at­spin­di tik au­to­riaus po­žiū­rį, to­dėl ko­mi­si­ja ne­ga­li bū­ti lai­ko­ma at­sa­kin­ga už bet ko­kį ja­me pa­tei­kia­mos in­for­ma­ci­jos nau­do­ji­mą.

erasmus

    Komentarai


    Palikite savo komentarą

    Ribotas HTML

    • Leidžiamos HTML žymės: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
    • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
    • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
newspaper

Popierinė "Alytaus naujienos" laikraščio prenumerata

Norėdami užsiprenumeruoti popierinę "Alytaus naujienos" laikraščio versiją rašykite mums el. paštu: skelbimai@ana.lt ir nurodykite savo vardą, pavardę ir adresą, kuriuo turėtų būti pristatomas laikraštis. Kai tik gausime jūsų laišką, informuosime Jus dėl tolimesnių žingsnių.

newspaper

Prenumeruokite „Alytaus naujienos” elektroninę versiją. Ir kas rytą laikraštį gausite į savo el. pašto dėžutę.