Transeuropinio tinklo kelyje „Via Baltica“ darbuojasi „Alkesta“ (8)
Kelių ir tiltų statyba bei projektavimu užsiimanti, viena didžiausių susisiekimo infrastruktūros įrengimo kompanijų šalyje „Fegdos grupė“ gegužės viduryje įsigijo tokią pat veiklą vykdančios Alytaus bendrovės „Alkesta“ kontrolinį akcijų paketą. Dzūkijos sostinės įmonei tai atvėrė kelius darbuotis stambiuose šalies kelių tvarkymo projektuose, išlaikyti darbuotojus, jiems mokant didesnes algas nei vidutinis mėnesinis atlyginimas šalyje, ieškoti naujų kvalifikuotų specialistų ir optimistiškai žvelgti į tolesnę bendrovės veiklą.
Pastatytas pirmasis Lietuvoje tiltas gyvūnų migracijai
Rekonstruojamas transeuropinio tinklo kelias „Via Baltica“ nuo Marijampolės iki Lietuvos sienos su Lenkija, kurio ilgis – apie 40 kilometrų, yra vieni didžiausių infrastruktūros statybos darbų atkurtos nepriklausomos Lietuvos istorijoje.
Šio tinklo kelyje tenka darbuotis ir Alytaus kelių ir tiltų statybos bendrovei „Alkesta“, kurios kontrolinį akcijų paketą gegužės viduryje įsigijo panašia veikla užsiimanti Vilniuje registruota „Fegdos grupė“.
Pastaroji grupė yra laimėjusi Lietuvos automobilių kelių direkcijos skelbtą konkursą rekonstruoti maždaug pusę kelio „Via Baltica“ nuo Marijampolės iki Lietuvos pasienio su Lenkija ilgio – apie 20 kilometrų.
Spalio pabaigoje buvo baigti devynis mėnesius trukę beveik septynių kilometrų šio transeuropinio tinklo kelio rekonstrukcijos darbai.
Kaip sakė „Alkestos“ generalinis direktorius Rimas Malaškevičius, naujai įrengta keturių eismo juostų automagistralė, šalia jos – jungiamieji keliai, skirti įvažiuoti į automagistralę, pastatytas pirmasis Lietuvoje žaliasis tiltas gyvūnų migracijai, viadukas, akustinės sienelės, daug kitų eismo saugumą ir patogumą garantuojančių priemonių.
Visi šie darbai kainavo 55,8 mln. eurų. Tai valstybės biudžeto ir europinės lėšos.
„Darbas transeuropinio tinklo kelyje buvo didelis išbandymas mūsų įmonei. Reikėjo turėti kvalifikuotus, patyrusius darbuotojus, kurie sugebėtų gerai atlikti pavestus darbus. Manau, kad iškeltas užduotis mums pavyko įvykdyti labai gerai“, – tvirtino R.Malaškevičius.
Asfaltbetonis gaminamas „Alkestos“ gamykloje
Rekonstruojant „Via Baltica“ buvo naudojamas asfaltbetonis, pagamintas „Alkestos“ gamykloje Marijampolėje.
Per visą devynių mėnesių darbų šioje magistralėje laikotarpį buvo pagamintas jai rekordinis asfaltbetonio kiekis – 137 tūkst. tonų.
„Alkestos“ generalinio direktoriaus pastebėjimu, iki tol įprastas Marijampolės gamykloje pagaminto asfaltbetonio metinis vidurkis būdavo perpus mažesnis, o kas dar labai svarbu – reikėjo užtikrinti šios kelių statybai reikalingos medžiagos tinkamą kokybę.
Toliau darbuojasi kelyje „Via Baltica“
Spalio pabaigoje baigus darbus beveik septynių kilometrų kelio „Via Baltica“ atkarpoje nuo Marijampolės iki Lietuvos pasienio su Lenkija, vėlgi laimėjus Lietuvos automobilių kelių direkcijos konkursą, „Alkesta“ su „Fegda grupe“ toliau rekonstruoja šią transeuropinę automagistralę.
Dabar darbai atliekami beveik 16 kilometrų atkarpoje, kurios atnaujinimas kainuos per 200 mln. eurų. O darbai turėtų būti baigti ateinančių metų pabaigoje.
„Mano prognozės – optimistinės“
Dar prieš kelis mėnesius „Alkesta“ turėjo 360 darbuotojų, dabar jų – beveik 400. Kaip tvirtino bendrovės generalinis direktorius R.Malaškevičius, ir šiuo metu į darbą priimtų kelių statybos technikos mechanizatorius bei kvalifikuotus specialistus, galinčius vykdyti darbų, projektų vadovų, meistrų funkcijas. Daugiau darbuotojų įmonei reikia dėl augančios darbų apimties.
Pasiteiravus apie bendrovės darbuotojų algas, „Alkestos“ vadovas pareiškė, kad jos iki mokesčių tikrai didesnės už vidutinį atlyginimą šalyje. Pastarasis dabar Lietuvoje – 2 tūkst. eurų iki mokesčių, „Alkestoje“ – 2 tūkst. 460 eurų neatskaičius mokesčių.
R.Malaškevičius pabrėžė, kad darbuotojams visada mokama už dirbtus viršvalandžius ar darbą savaitgaliais, taip pat kompensuojama dėl patiriamų nepatogumų, vykstant į nuo tiesioginės darbovietės nutolusius objektus. Beje, darbuotojai į objektus vežamai įmonės arba nuomojamu transportu.
Taipogi „Alkesta“ savo darbuotojams, studijuojantiems Kauno technikos kolegijoje ar Vilniaus Gedimino technikos universitete, dabar vadinamame „Vilnius Tech“, padengia studijų išlaidas, apmoka mokymosi atostogas.
„Nors mūsų įmonė restruktūrizuojama, siekiant atkurti jos mokumą dėl anksčiau patirtų finansinių sunkumų, tačiau mano prognozės dėl „Alkestos“ ateities – optimistinės. Manau, kad mes sėkmingai įveiksime restruktūrizavimo procesą. Svarbiausia, kad šiandien turime stambių darbų užsakymų, o tai garantuoja nuolatines pajamas ir gyvybingą įmonės veiklą. Pastaruoju metu bendrovė jau dirba pelningai ir metus ruošiasi baigti su rekordine 50 milijonų eurų apyvarta“, – sakė bendrovės generalinis direktorius R.Malaškevičius.
Komentarai
Palikite savo komentarą
Kol seni netikėliai vadovaus…
Komentaras
Kol seni netikėliai vadovaus Alkestai tol nieko nebus ir žmones ten dirbti neis
Didesnio nevykėlio…
Komentaras
Didesnio nevykėlio direktoriumi paskirti jau turbut negalejo. Tokio nekompetetingo dar nematęs. Fegdos savininku akys atsivers greitai !!
Ka tikrai reklamuojat ar…
Komentaras
Ka tikrai reklamuojat ar smeiziat Pavardes duokit
Jaigu rasot tai rasykit…
Komentaras
Jaigu rasot tai rasykit konkreciai su pavardemis O tik kad rasyc tai nepeizekit
Kol neatėjo grežta ranka…
Komentaras
Kol neatėjo grežta ranka niekaip negalėjo patys susitvarkyti ir nevogti, kalbu apie vietinius direktorėlius, nes taip pačiai dirbo ir prieš tai ir dabar .
Nei daugiau ekskavatorius kasa nei daugiau mašinos veža, reiškia nuopolio priežastis kitur.
Suko savo reikalus Alkestoje…
Komentaras
Suko savo reikalus Alkestoje, dabar savo reikalus suka savivaldybėje.
Tie 2 riebūs burundukai iš…
Komentaras
Tie 2 riebūs burundukai iš Alkestos įlindo į savivaldybę ir suka savo reikalus, jiem neapsimoka grįžti atgal
Tai, ar į mero komandą iš…
Komentaras
Tai, ar į mero komandą iš Alkesta perbėgę, nenorės gryžt atgal į Alkestą?