Daugiau žalos ar naudos atnešė tarpiniai patikrinimai? Gimnazistės ir buvusio viceminstro nuomonės išsiskyrė (0)

skaudzius
Tarpiniai vienuoliktokų žinių patikrinimai įnešė seniai regėtos sumaišties, atsistatydino Švietimo, mokslo ir sporto ministras Gintautas Jakštas ir viceministras Ramūnas Skaudžius.

Naujienos tokios: šių metų tarpinių patikrinimų sesija laikoma pilotine,  vienuoliktokų šiemet pasiekti rezultatai bus neprivalomi ir tik jų pačių pageidavimu galės būti įskaityti į galutinį valstybinį brandos egzaminą (VBE). Gegužės mėnesį numatyti tarpiniai patikrinimai (inžinerijos, istorijos ir chemijos) vyks. Matematikos bei lietuvių kalbos ir literatūros antrieji tarpiniai patikrinimai, numatyti 12-oje klasėje, nevyks. Mokiniams, nedalyvavusiems tarpiniuose patikrinimuose šiemet, sudaroma galimybė laikyti VBE kitąmet visa apimtimi. 

Iš Alytaus kilęs ir šią savaitę iš Švietimo, mokslo ir sporto vicemnistro pareigų atsistatydinęs R.Skaudžius sako, kad šioje situacijoje labiausiai džiaugiasi mokiniais, kurie parodė, kad būtent jie buvo labiausiai pasiruošę pokyčiams. „Žavi mokinių motyvacija ir pasirengimas – visuose vykusiuose tarpiniuose patikrinimuose dalyvavo 90 ir daugiau proc. mokinių, jie demonstruoja geresnius rezultatus lyginant su taškų rinkimo tempais per pagrindinę egzaminų sesiją. Viską apibendrindamas manau, kad nevykdyti tarpinių patikrinimų būtų buvusi didesnė žala, nei nauda, kurią mokiniai gavo dabar. Svarbiausia žinoti – tai nebuvo skubotas ar vienpusiškas pokytis.“

  „Kam reikėjo mums kelti tokį milžinišką stresą, jei jie nebuvo pasiruošę įvesti reformos, kuri veiktų?“ – svarsto Emilija Petrosian, Alytaus Adolfo Ramanausko-Vanago gimnazijos 11 klasės mokinė: „Tarpinių patikrinimų idėja, žiūrint iš šalies, gali pasirodyti gera – 40 proc. egzamino išlaikai vienuoliktoje klasėje, kuomet tų metų žinios galvoje vis dar „šviežios“. Teoriškai kalbant, rezultatai turėtų būti geresni, tačiau realybė byloja ministerijos neprofesionalumą. 

Būtent skubotas didelių reformų priėmimas, neatsižvelgus nei į mokytojų, nei į mokinių nuomonę, lėmė dabartinę sumaištį.“ Emilija sako, kad mokiniams teko patirti didesnį stresą negu žadėjo ministerija,  įvesdama tarpinius patikrinimus, o jų pradinis kilnus tikslas mums sumažinti stresą – nepasiektas. „Ruošimasis tarpiniams patikrinimams buvo klaikus dėl kelių priežasčių. Visų pirma, buvo atnaujinta mokymo programa, tačiau naujų vadovėlių dar nebuvo. 

Dėl šios priežasties mokytojai vertėsi per galvas ir švietė krūvas lapų iš įvairių šaltinių tam, kad gautumėme reikiamą informaciją.  Visų antra, mums trūko laiko išmokti naujų įgūdžių. Kalbėjimas mums kėlė siaubą. Pavyzdžiui, spėti išeiti plačią literatūros programą ir išmokti kokybiškai kalbėti ekspromtu su 20 minučių pasiruošimu per mažiau negu vienerius metus yra fiziškai neįmanoma, kadangi kiekvienam skirti laiko pasipraktikuoti daugiau negu kelis kartus kalbėjimui nebuvo.   

Visų trečia, su nauja tarpinių patikrinimų tvarka tiesiog sunkiau gauti gerą egzamino įvertinimą, o galutinis įvertinimas neatspindės realių gebėjimų. Teiginį įrodo anglų kalbos pavyzdys. Dar dešimtoje klasėje anglų kalbą mokėmės B1 lygiu, o šiais metais tarpinį patikrinimą, kurį sudarė klausymo ir teksto suvokimo dalys, laikėme B2+ lygiu. Pagal seną tvarką, tokiu lygiu klausymą ir skaitymą būtumėme atlikę VBE metu dvyliktoje klasėje, kuomet mūsų klausymo ir skaitymo gebėjimai būtų kur kas stipresni, negu esant vienuoliktoje. Šioje vietoje labiausiai nukenčia vidutinių ar silpnesnių gebėjimų mokiniai, kurie dar nespėjo per pusę metų pasivyti prieš tai buvusio 12-os klasės lygio. 

Apmaudžiausia tai, kad nors mums reikalavimai akivaizdžiai padidėjo, patys tarpiniai patikrinimai buvo paruošti neprofesionaliai bei neatsižvelgiant į mokinių gerovę. Dėl nekorektiškų užduočių gauti rezultatai neatspindėjo mūsų realių gebėjimų ir tiesiog žlugdė pasitikėjimą savimi, motyvaciją. Taip pat labai nehumaniška po egzamino pavargusius bei emociškai sužlugdytus žmones tiesiu taikiniu varyti į pamokas rašyti atsiskaitymus bei tikėtis, kad sekančią dieną jie vėl šviežia galva rašys kito dalyko egzaminą. Mes – ne robotai, gyventi tokioje įtampoje nesveika. Kam reikėjo mums kelti tokį milžinišką stresą, jei jie nebuvo pasiruošę įvesti reformos, kuri veiktų?“ – svarsto alytiškė gimnazistė.

  Parengė Saulė Pinkevičienė

    Komentarai


    Palikite savo komentarą

    Ribotas HTML

    • Leidžiamos HTML žymės: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
    • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
    • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

Kiti straipsniai